A young girl coming of age

 

HaHA! Nu har jag bråkat med skrivaren i datasalen igen, den har verkligen något emot mig. Typ, MYCKET. Anna Bo var som tur var här och hjälpte mig, har snyltat på både hennes konto och email. Vi träffades igår och pluggade en hel del faktiskt, sen idag igen för att gå igenom våra svar (pinsamt nog hade hon mer än mig på frågan om boken som hon inte ens hade läst) och nu är jag faktiskt färdigt fyrtio minuter innan sista inlämningstid. How about that, eh? Hämtade ut tentan klockan nio i morse och satt och skrev hemma till klockan tre och tog bara en paus för lunch, believe it or not! Hur det går med själva tentan får vi väl se, jag gillar inte mys-Åke och tror inte han hyser några varmare känslor för mig heller. Han har en fantastisk förmåga att folk att känna sig dumma! Därför försökte jag förgäves få tag på Agnieszka i veckan för att se om hon ville prata böcker med oss, men hon var på Öland den jäveln. Däremot vill Stefan väldigt gärna plugga grammatik med oss på söndag, så det blir nog bra. Jag påminner visst väldigt mycket om hans flickvän.

Åkte hem till Uppsala i förrgår, lyckades få Peråebba att ta lite (mycket) av våra grejer med sig när de skulle upp med bilen, vilket var ganska väldigt jätteskönt. Passade på att inviga de nya gamecubespeen också, Mike fick Beyond Good and Evil av mig i födelsedagspresent och det verkar faktiskt väldigt bra! Kul ide också, att man ska ta kort på en massa saker och inte BARA slå ihjäl slemmiga monster. Dessutom är man kompis med en talande gris, så det kan ju inte bli annat än bra!

Igår bjöd johan på lunch, Peråebba var också där. Det var riktigt trevligt faktiskt, på något sätt blev Mike lurad att komma med på kräftskiva på kalmar på fredag. Vi får se hur det går, han gillar ju varken kräftor eller nubbevisor. Men, men, han behöver komma ut och luftas lite granna tycker jag, även om det är kul att det går så bra med demon (nu kan till och med jag fatta något av det som händer).

 

Nu är Anna Bo också färdig, så nu ska vi konfrontera Toffel-Åke och inte oroa oss för nästa tenta förrän imorgon!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback