Blommor och blad (och någon skum jävla sak i mitten)

 

Jepp, nu är det bara en halvtimme kvar  av fångenskapen. Säkerhetschefen (som har varit på semester hela tiden och kom tillbaka först idag), Ingela och alla fastighetskillarna kom hit och fikade, jag fick minsann både blommor, bulle och en liten present! I år fick jag dessutom välja själv, så bland alla fula muggar och väskor hittade jag en första hjälpen-kudde, vilket ju kan vara bra att ha. Just nu består mitt sjukvårdsmaterial i Uppsala av några alvedon och kirurgtejp. Det kunde vara värre dock, bland alla de historier som Lennart har upprepat i sommar finner man guldkornet om innehållet i sjukvårdslådan i scoutstugan i Handen: en rulle silvertejp och en häftapparat.


Målade en citron i förra veckan. Jag har i stort sett aldrig 'jobbat' (ohhh) i akvarell förut, men det gick väl ganska bra. Men jag såg till att informa Mike om att det faktiskt var en citron innan han fick chansen att fråga vad i helvete det skulle föreställa. Min heder är intakt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback