Nostalgi

 

Eller nästan i alla fall. Lunchen bestod av stek fisk, potatis, rivna morötter och filsås. Okej, det var någon sorts riktig fisk och inte blöta fiskpinnar, och filsåsen påstods vara västkuströra, och det är inte tisdag idag. Men ändå!

Tvingades lämna ut adressen till den här fantastiska litterära skapelsen igår, så nu kanske någon som är (liiiiite) intresserad kanske får ta del av den här unika genvägen in i min hjärna. Eller vad säger du Proppen?

 

Min dag har hittills varit ytterligare ett utmärkt exempel på händelserikhet, har suttit och läst gamla krönikor av Kerstin Weigl hela dagen när jag inte har varit upptagen med att hänga med skorna på tårna. Skorna som jag för övrigt köpte i förrgår för 110 spänn. Hade klämt lite på dem tidigare i sommar (både i fältan och tyresö centrum (centrum var tjugo spänn billigare på den tiden)) och när de nu var på 50% så kunde jag ju inte låta bli att slå till. De är jättefina just nu, men är troligen ett par som jag i min ålderdom kommer undra vad jag såg i. Äh. Ska ta mig ut till skogskyrkogården efter jobbet (har faktiskt aldrig varit där) för att möta upp Johan och Stephanié för att därefter bli upphämtad av fadren och skjutsad till farfars födelsedagskalas. Han fyllde ju egentligen igår, men mormors bror (och farfars jag vet inte vad det kallas, men svärdotters pappa (inte mamma (annars hade det ju varit lite incest (ärligt talat, det är inga skumma släktförhållanden (hur många paranteser är jag upp i nu? (5))))) dog för någon vecka sen och begravningen var igår. Ingen verkar direkt ledsen, änkan sägs bara har hängt kvar i äktenskapet pga av att hon är katolik. Personligen tyckte jag inte om honom, skrev i dagboken för något år sedan att jag hatade honom, vilket kanske är lite starkt uttryckt, men inte gillade jag honom i alla fall. Sa nåt om det till mamma at the time varpå hon upprört frågade om han hade gjort närmanden. What? Var det ett troligt scenario eller?? I vilket fall, tråkigt för mormor att förlora både en man och en bror på en sommar, men som hon själv sa för några veckor sen när folk pratade om hur sjuk Lasse var, "Jag har aldrig gillat mina bröder". Jag är glad att jag gillar mina.

 


Kommentarer:
Postat av: proppen

cred att du faktiskt åt fisken... jag är tveksam til om jag hade klarat det.... hemska minne!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback