Nu åker vi till IKEA och köper lite lycka! Och en osthyvel.


Känns som om jag av någon anledning inte skriver här lika ofta nu efter att jag har slutat på bgc...och på tal om bgc så fick jag min första lön idag! Mycket väl behövligt kan jag bara säga...det har varit en hård sommar.

En viss herr Arne (inte han med penningarna) kom förbi rummet idag och inspekterade, jag var av en händelse inte här (mycket lägligt så var det inskrivning på engelskan då, mer om det sen) men allt verkar ha gått bra ändå! I morgon kommer mamma med en byrå och en stor bil för att ta oss till IKEA (som sagt) då jag förhoppningsvis inte ska behöva köpa något mer sen! Nu är det i och för sig mest köksgrejer eftersom jag haar snyltat på Emmas hittills, men listan är ändå fruktansvärt lång. Och eftersom jag har lyckats med att inte döda Stevie Wonder (min yuccapalm) på nästan ett år så har jag bestämt (och fått tillåtelse) att köpa en ny växt. Kanske två!! Peråebba kommer ju ta tillbaka lilla Elefantfot och Stig-Helmer så fort de har bestämt sig för var de ska bo (nu kanske det blir Uppsala i alla fall) och då kommer det ju onekligen att bli lite ensamt för de små. Framförallt kommer nog SW sakna SH, de är ju trots allt mer eller mindre bröder...även om de ser ganska olika ut efter att ha vuxit upp i olika hem (har man sett på maken! Miljön spelar in.)...och ungefär NU tror jag att det är en bra idé att sluta babbla om mina växters känsloliv.

Var var jag någonstans?

CHAnyway. Eh. Fan, minns inte ens när jag skrev senast. Vad vet ni inte?

Jag har ett vagt minne av att jag satt och skröt lite om att jag blev klar med litt-tentan i tid, så då har jag nog inte nämnt språkstrukturtentan i måndags (ni hör ju hur kul det låter). Det gick i alla fall bra, den har blivit rättad, men det enda jag i resultatväg mer specifikt är att jag hade exakt hälften rätt på fonetik-delen. Där satt den! Vilken tur att man är tråkig nog att vara bra på grammatik.


Kräftskivan på kalmar var faktiskt riktigt bra! Vi stannade inte så länge, och jag har fortfarande inte fått tillbaka mina skor, men jag minns klart och tydligt att jag tog tre snappsar, vilket är ganska ovanligt, och att den sista inte ens var hallands eller något annat fånigt sött, utan...utan...ehh...antingen op eller skåne. En annan sak jag inte har lyckats glömma bort är den flock av kajor som flög över oss när vi satt där utomhus i den sena sensommarnatten. Tre gånger! Som tur var hade snubben bredvid mig ätit upp och gått för att ta en cigg när olyckan hände. HU! Och nu när jag tänker efter så tror jag att jag lovade Ebba att gå ut med henne när jag hade fått lön (anledningen till att det blev ganska tidigt var ju pengabrist, men det var nog lika bra det så här i efterhand)...jaja, hon får väl höra av sig om hon kommer ihåg det. Till och med Mike (som hatar kräftor, snappsvisor och finare middagar, framförallt om han måste betala för det) hade roligt! Men så fick han en kronärtskocka också.


Inskrivningen ja. Lyckades gå till fel sal i år igen, innan litteraturen satt jag ju och lyssnade till inledningen av en arkeologi-föreläsning, nu lyckades jag hamna i en turkisk tenta. Anna Bo kom och räddade mig i alla fall, efter att Peter Brandt (som dessutom har lämnat ett mycket förvirrat meddelande på min telefonsvarare) lyckats skrämma upp mig genom att säga att det var 30% fler sökande än de hade räknat med, och eftersom jag har lirkat mig in bakvägen var min plats inte alls garanterad. Men alles gut, som de säger. Mira har också fortsatt, Stefan visste jag skulle gå vidare, men den slapphäcken misslyckades med att dyka upp, Anna Bo såklart, Sandra (kul, kul) och Agnieszka (som för övrigt imponerades av att jag kunde stava till hennes namn), så vi är ganska många från min grupp.


Och för er som är intresserade, så blir min nya adress "rum 19" istälellet för "rum 9", eller "rum 22" om ni är så efter, den 1/9.


Annars har jag bara spelat Tales of Symphonia dagarna i ändå, men det är snart slut så då har jag ingenting att leva för längre...om jag nu inte faktiskt går och köper Four Swords. Eller nöjer mig med The Lost Age. Vi får väl se...I'll keep you posted.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback