Allt annat tjafs


Jag har kommit fram till att anledningen till att så många av mina senaste inlägg har handlat om skolan är för att det är här (skolan) som jag har börjat skriva dem. Nu behöver jag nämligen inte bara byta internetsladd för att kunna använda å, ä och ö på min dator (till skillnad från Mikes), utan måste även byta batterier i musen. Vem orkar sånt?

Så nu tar jag istället min femtiofjärde paus i skrivandet på uppsatsen som jag skriver med Agnieszka om noun phrases (eller som vi kallar dem; NPs) eftersom det inte är så motiverande. Intressant är det däremot, vilket är ganska sorgligt. Fast jag har hela tiden vetat att det var så här det skulle sluta, att jag skulle tycka att postmodifiers och determinerns var spännande var ju ganska givet så fort jag kom på mig själv med att skratta åt grammatikskämten. Vi i "gruppen" (vi har minsann en sån också) är inte ett dugg bättre än matematikern som tycker det är roligt om punch-linen i en historia är "delat med noll".

Ikväll är det också Christmas Gathering med the English Society. Jag ska gå, främst för att det sägs att alla möten med ES slutar med att lärarna blir berusade och inleder fylleslag. Ikväll står mulled wine på drinklistan (vilket jag antar skulle vagt kunna jämföras med glögg).

Och i måndags var det landskap på kalmar. Jag blev vald till fikavärd! 100% av rösterna fick jag också, utan att ha kört en valkampanj a la amerikanskt presidentval. Förklaring är att det bara var jag som hade anmält mig som kandidat till de två fikavärdsposterna. Och att jag röstade på mig själv. Men tilläggas ska att alla minsann inte fick 100%! Inte ens den nya inspektorn (som verkar jääääääääääättetråkig). Det här kommer innebära en del jobb för mig, söndagar 9.30-18.00 samt baka en gång i veckan. Förutsatt att de lyckas hitta en till fikavärd, annars blir det nog ytterligare lite mer bak. Min första kreativa förändring kommer kanske bli att sälja obakad pepparkaksdeg serverad i skivor. Men jag vet inte om det är så populärt. jaja. Jag kommer i alla fall få KK-kort så jag kan smita förbi köerna till nationsevenemangen OCH ta med mig en kompis. På kalmar kommer jag nog få sätta upp en person på gästlistan också (och som tur är har jag ju bara två kompisar).

Annars är det Lucce-gansque nästa onsdag! Lyckades få biljetterna till Snerikes efter lite krångel (de är så jävla dumma i huvudet. Jag hatar dem! Men det blir säkert kul ändå, de har bara inget sinne för organisation. Och kom ihåg! Inga stövlar.). På nåt sätt ska jag lyckas klämma in både Sofia och Cissi på sovplatser i rummet, utöver mig och Mike. Och jag tänker definitivt inte vara någon sorts graceful host och låta dem sova i sängen medan vi sover på soffan. No way, Jose! Men vem av dem som sover var får de göra upp om. Jag tar inget som helst ansvar.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback