Det kom blod


Satt helt fredligt och läste Proppens blogg i datasalen i skolan när helt plötsligt blodet börjar rinna. Från näsan. MYCKET. Blev lite grisigt, så jag fick springa iväg till toaletten och sitter nu med en massa papper upptryckt i näsan. Åsa säger att det är stress.

Har suttit och pluggat mycket de senaste dagarna, språkhistoria, fonetik och lingvistik- tenta i morgon. Klockan åtta. Kommer nog att köra, även om det känns mycket bättre nu än för några dagar sen. Omtentan ligger taktiskt nog på fredag den trettonde.

Och igår gick jag in i emergency bake-mode. Började med att traska iväg till ica väst för att köpa alla ingredienser och sen blev det lussebullar, kryddiga knäckkakor, havrekakor, jordnötskakor, maränger, knäck och pepparkakor. Och ingenting gjordes med samma smet!

I lördags lyckades jag mygla mig ur personalfesten utan var hemma och kokade marmelad istället. Gick ut snabbt med kursarna, men alla var så döda att det inte blev långvarigt.

Imorgon blir det Stockholm och lite julstress. Och Anna har skaffat en lägenhet. Nice.

Kommentarer:
Postat av: Taraldmargrethe

Excellent site.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback