En gasque, en julfågel och 11 timmar kalas


I tisdags var det Luciagasque på Snerikes (den mest "traditionsbevarande" nationen av dem alla), väldigt kul, väldigt mycket Östra-känsla och ännu mera klock-klämtande i örat. Lik min mor är jag visst också.

Proppen och Cissi kom upp (lite anti-klimax blev det. Eller snarare bara avsaknad av.), sov över, och sen var Cissi tvungen att åka hem för att sjukgymnastisera. Kvar blev Sofia, bakispizza och värdelöst tv-tittande. Johan hade uppspel på kvällen (jag trodde 19, men det var egentligen halv tio), men annars var det en dag fylld av icke-aktivitet.

I dag har jag försökt plugga (efter att ha ringt till tandläkaren i morse, hon frågade om jag var sjuk (morgonröst kallas det för) och i en kort stund funderade jag på om det var smartare att säga som det var eller ta den enklare vägen ut och säga "ja". Hon freslog i vilket fall om jag föredrog att komma på eftermiddagarna (är faktiskt inte särdeles förtjust i att åka till Frescati till 8,45) vilket var mycket fint uppsnappat av henne) i skolan med några gökar, det har väl gått sådär. Sen var det "möte" på kalmar, men egentligen var det bara en "låsningsdemonstration". Personalfesten på lördag ska vi tydligen spexa på. Kul (not). Och barmästarna tänker köpa presenter till det gamla klubbverket. De har inte frågat om jag vill vara med och betala (bara om jag ville följa med och köpa). Det vill jag inte. Och jag vill inte gå på personalfesten heller, det blir nog sista gången som jag har chans att gå ut med engelska-människorna på lördag nämligen. Och faktiskt tycker jag mycket mer om dem än de här människorna som jag varken känner eller komma jobba med.


Pisshelvete.


Kommentarer:
Postat av: Cecilia

tack för en trevlig men alltför kort vistelse hos dig. Du är den bästa guide jag mött, och en trevlig värdinna.punch på dig


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback