As I was saying...


Har ju uppenbarligen inte skrivit på ett tag. Det har inte hänt så mycket heller känns det som.

Ska jag fula och skriva lite punktinspirerat?

KORTFILMSFESTIVALEN

Såg inte så många filmer som jag hade tänkt, men de jag såg var bra. Invigningsfesten gick också som smort, såg riktit proferssionell ut i min svarta skjorta och vit/svart-randiga slips. Men öppna flaskorna fick Per göra, utomhus till och med. Så går det när man har glastak. På Birger Jarl var det också kul, ingen av den utlovade maten fanns dock för oss som kom sent efter att ha städat på Slottsbiografen. Fick nöja oss med två drinkbiljetter i alla fall. Och eftersom vi på riktigt studentvis hade halsat champagne i slottbacken på vägen och inte hade ätit så blev ganska berusad ganska snabbt. Jag kommer ihåg att jag stod och gnällde om hur de inte hade ändrat som jag sa åt dem att ändra i redigeringen, men inte vem jag sa det till (Perochebba hävdar att det var till de pressansvariga, men vem vet egentligen?)och att jag lyckades skrämma iväg redaktören när jag började prata om jättetumörer.

NaNoWriMo

Ja, jag har inte kommit så långt som jag borde. Man bör ju skriva drygt 1000 ord om dagen och jag har bara några hundra. Har varit upptagen med att plugga. Samhällskursen har precis börjat och läsningen till den är inte rolig! Vi ägnar en vecka åt vardera USA och England så det går ruskigt snabbt. Har tenta på den om exakt två veckor. Litteraturen till den amerikanska delen är bra, förutom för några census-rapporter; nämligen Fast Food Nation (som jag läste i Östeuropa 2003 och därför har rationaliserat bort), I Know Why the Caged Bird SIngs och Nickel and Dimed som är väldigt intressant, så pass att till och med Mike tänker läsa den när jag är färdig. Till den engelska däremot har vi en massiv bok som heter Contemporary British Society som folk som har social studies på sina a-levels i england har visst samma bok. Vi behöver till skillnad från dem inte kunna hela, men å andra sidan har de två år på sig att plugga in den.

Mer Skola

Skrev uppsatstentan idag. Det betyder fem timmar för hand i världens mest oinspirerande sal. Återigen var det ungefär 800 ord man skulle skriva, för mig blev det ungefär 1350. Till råga på allt insisterar de på att ha skrivningarna på Gimogatan som ligger i andra änden av stan more or less så för oss som fortfarande inte har fixat punkteringen på vår cykel måste traska iväg en timme innan tentan börjar. Jag är inte gjord för tidiga mornar! Och tydligen finns det en svart medborgarrättskämpe som skrev bra böcker på 30-talet och heter James Baldwin. Jag gjorde bort mig genom att fråga varför de citerade en korkad vit skådespelare på baksidan av Maya Angelou's bok. D'oh.

Mat

Har varit värsta ambitiös när det gäller matlagning också. Idag gjorde jag pizza. Gravade lax för några dagar sedan. En massa andra imponerande grejer. Och propsat på ett knytkalas i korridoren.

Nu räcker det. Åter till min fina roman.

Kommentarer:
Postat av: Cecilia

nu har jag banne mig läst hela din blogg. Tog mig ett par timmar. Den bästa fredagsunderhållning tänkas kan.Tack.

2005-11-11 @ 23:22:34
Postat av: Anna

Jag saknar inte pluggandet. Thats for sure!

Visst var bilden på hajen läskig?! Men den är häftig.

2005-11-12 @ 17:03:11
Postat av: Tiniusiqra

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback