Pluggiplugg


Jag pluggar mycket nu för tiden. Det är bara en 4 poängs kurs, men likväl. Jämt känns det som att jag sliter och läser och stressas. Har suttit från klockan tio tisdag, onsdag och nu i morgon också inuti det lilla glasrummet (glasburen?) precis vid entren i SVC tillsammans med några andra gökar ur klassen som inte heller har någon framförhållning. Men det funkar bra, okej för att vi inte omptimerar tiden men det finns betydligt färre distraktioner än vad det finns hemma. Till exempel finns det ingen möjlighet att baka maränger.

Tröjan som jag stickar på går framåt med stormsteg (återigen pga behovet att plugga tror  jag) och julklappslistorna fylls på lite bit för bit.

Studentkåren hade smällt upp några bord precis utanför där vi satt idag, de delade ut diverse broschyrer och godis. Om man fyllde i en enkät om studenthälsan, ekonomin och alkohol så kunde man dessutom vinna antingen 500 spänn på studentbokhandeln eller ett träningskort på svettis (inte friskis, studenthälsans lokal heter svettis). Då fick man också en gratis penna och en sån där plastgrej man anväder för att samla upp allt mojs i diskhon med. Det stod till och med uppsala studentkår och den där lilla uggle-loggan (som faktiskt är ganska snygg) på. Anna bo sa att en av broschyrerna var om hur man har anal-sex, men jag såg bara dem om ansvarsfullt drickande.

Nä, nu ska jag nog försöka läsa ut (och börja på) the lonely Londoners. Det är en sketen pocketbok på 140 sidor som kostar 132 kronor!! Och det kommer (kanske) komma en (1!) fråga på tentan om den...därför har jag bara lånat den av Agnieszka. Får se om jag hinner bara.

Social mobility, anyone?

Kommentarer:
Postat av: Grotsleven

Kikar in och lämnar lite skit efter mig!Har hittat en tjeckisk pub på söder som serverar väldigt god öl. Du & Mike får kommer ner nån helg så ska jag ta er dit!

2005-11-20 @ 22:50:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback