I väntan på en dusch


Min cd-spelare strejkar lite.
Jag har haft den väldigt länge, i drygt tio år tror jag, och den har alltid varit lite kännslig. I alla fall om man dänger in den i något, till exempel ett bordshörn, som jag gjorde för några dagar sen. Det går att lyssna på skivorna perfekt, förutsatt att man bara får igång den. Exakt samma sak, fast oftast lite värre, betedde den sig efter att jag hade tagit med den ut till Sjövik som patrullis, då den inte är så lätt att packa. Man fick helt enkelt gå och släpa på den i handen. Så räknar i alla fall med att den återhämtar sig ganska snart, det gjorde den alltid förut. Men nu har den börjat göra fel grejer när man trycker på knapparna, typ 'stop' blir 'repeat' och 'ett spår tillbaka' (vad nu det heter) blir 'paus'. Men, men. It has served me well.

Och blev av någon konstig anledning sugen på att skicka beundrarbrev till Göran Dahl. Pah!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback