Kortfilm och rökhosta


Två viktiga saker som ni alla borde göra, eller i alla fall kolla in.

Uppsalabor bör gå in på
www.shortfilmfestival.com för att spana in utbudet på Uppsala Internationella Kortfilmsfestival som börjar idag. Ikväll är det invigningsfest då yours truly ska hälla upp champagne och SE PROPER ut. Förhoppningsvis slipper jag öppna flaskorna då det alldeles säkert kommer att sluta i kaos och smärta för alla inblandade, men den andra tjejen som också var stationerad vid champagnen kunde eventuellt inte komma eftersom hon kanske skulle behöva bekämpa fågelinfluensan. Hon var visst något sorts veterinär. Fantastisk Film-passet verkar särdeles intressant (och läskigt har jag hört), men ni kan inte gå så många för då blir det inga biljetter över till mig!


Och alla som känner att de har något inom dem som bara vill ut och inte är rökhosta (hur länge kommer det där egentligen vara roligt?) kan anta utmaningen och skriva en kort roman på 50 000 ord i november. Det är visst den (inter-)nationella romanskrivar månaden, eller på engelska 'National Novel Writing Month', man får skriva på vilket språk man vill och sent illhör texten en själv. Kolla in www.nanowrimo.org. Så om ni inte hör av mig från och med nu så vet ni vad jag gör.



Kommentarer:
Postat av: Anna

Tjo!

Nu har jag också en blogg! Ville inte vara utanför... he he

/grotsleven

2005-10-26 @ 00:25:02
Postat av: Anonym

det kommer alltid vara roligt med rökhostan!!! ALLTID!!!!!

2005-10-26 @ 15:11:37
Postat av: Tomane

I kinda like it. Thanks!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback