Bloggen revisited


Nu har jag äntligen reclaimat internetsladden (det var inte så svårt som det alltid känns) så nu blir det blogg!

Jag undrar lite hur aftonbladet får fram sina 'veckans blogg'ar. Har de någon stackars praktikant som bara får sitta och leta bra bloggar dagarna i ända? Och vad är det för kriterier? Who knows, who cares.

Fick tillbaka både character och causal analysis uppsatserna i veckan. Det verkar ha gått bra på litteraturen (G+) och opponeringen på skrivuppsatsen gick väl hyfsat. Jag tycker däremot inte ett dugg om att vare sig opponera eller opponeras! Känns i alla fall bättre att opponera på en riktigt  bra uppsats än en dålig, även om det var lite jobbigt att bli opponerad av en som skriver jättebra uppsatser. Och lärarens kommentar var att 'I like this essay a lot'...förutom att jag hade tre paragrafer som förklarade orsaker till ett fenomen som jag tydligen inte bevisade tillräckligt att det existerade. Jaja! Ska försöka göra klart min revised copy av den idag, det borde inte vara alltför jobbigt, har ju faktiskt gjort grovjobbet tidigare idag det är bara att faktiskt ändra alla ändringar som jag har markerat på datorn också.

Johan och Stéphanie var precis har och stekte korv (I know!) och drack te, de tycker också att min lokala coop är dyr...som alla andra i världen. Mike gick upp en kvart innan de gick och har fått för sig att lämna huset ikväll, på ett eller annat sätt. Antingen blir det Batman Begins som vi hade planerat att se både idag och igår eller så blir det en öl på något 'civilt' ställe då vi inte har skaffat gästkort den här veckan heller.

Imorgon blir det Stockholm och Eddie Izzard!! Wohoo!! Men dessvärre verkar ingen ha några pengar någonstanns, så jag har två biljetter över! Någon som är intresserad?

Och jag har fastnat ÄNNU mer för inselkampf! Har startat en egen alliance med Mike och erövrat en till ö...OCH upptäckt ett forum där folk diskuterar inselkampf! Fantastiskt.

Och något mer som jag inte kommer ihåg nu...



Kommentarer:
Postat av: Morgangunhild

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback