Johan som Karl-Bertil


jajamensan, nu är det dags att skriva uppsats igen! Därför känns det så angeläget att skriva bloggen istället.

Recce-spexet i frdags gick faktiskt bra! Det blev ju lite hastigt ihopskrivet och övat lite för lite (Stackars Bernard fick ju reda på sin roll först fem minuter innan vi skulle börja). Själva storyn gick ut på att jag ('kommentatorn') tillsammans med Katja ('experten') och Johan ('recce-assistenten') skulle hjälpa de andra reccarna att indentifiera vissa okända och potentiellt farliga objekt som de kan stöta på ute på stan, typ en teknolog, en medlem i Stockholms/gotlands/norrlands nation, en valborgsstudent och sånt. Bara en massa härliga fördomar alltså! Som nu har spridits vidare till nästa generation Uppsala-studenter. Och en störig grej var att Katja envisades med att inte bestämma Johans namn förrän vi stod där på scenen, så det slutade ju med att han hette 'Karl-Bertil', som är ett namn som är fult och därför ska vara roligt men är inte det eftersom det är så ett så typiskt -ha-ha-vad-fult-namn. Jaja, har inte stött på Jonas från korridoren än så jag vet inte vad folk tyckte, men jag har för mig att jag i alla fall HÖRDE skratt även om alla jag tittade på tycktes se uttråkade ut. Men när jag kom ut från toaletten senare på kvällen så var det i alla fall en tjej som sa att hon verkligen gillade spexet. Och jag fick ju gratis mat och öl!

Mikes fredagskväll var visst inte lika rolig, han och Chris hade nog trevligt på den indiska resturangen ohc så, men när de sen mötte upp med den andra Jonas från korridoren (orginal-tröjlösa-Jonas) var han (J) tydligen aspackad och ville inte sluta prata om hur mycket han verkligen tyckte om Mike och Chris (och mig och Carine också tror jag), ända tills Chris gick på toaletten då han började gnälla om hur han inte fick tillräckligt med respekt av Chris och Carine eftersom han hade lånat ut sin tv och viddeo till dem. När Mike påpekade att han kanske borde säga det till dem istället för honom gick Jonas på toaletten och kom inte tillbaka. Det var visst hans födelsedag också.

Annars har helgen gått åt till att läsa No-no boy, som nu vill ha en uppsats skriven om sig. Men den ska inte vara lång eller inlämnad förrän ospecifierat 'idag' så det gör inget att jag bara har skrivit 88 ord. Till föreläsningen ikväll ska den nog vara färdig i alla fall.

Mor och  Far kommer och inspekterar det nya rummet på tisdag, då ska vi gå och äta på Tsatsiki nere vid ån. Det var länge sen.

Kommentarer:
Postat av: Markmerete

Nice site, cool background. toni.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback