Jullov


Humör: Jävligt snorig, helt plötsligt. Arg! Men glad och avslappnad.
Soundtrack: The Cure - Lullaby

Nu har jag officiellt jullov! Med undantag för allt jag ska göra under det, ska jag bara återhämta mig. Och äta skinkmackor. Och, euhm, strosa runt på stockholms gator.

Och kanske ska jag lyckas klippa mig idag! Senast var bara i juli, vilket är bra gjort för mig. Innan dess hade jag inte klippt mig hos en frisör sen maj 2004. Själv har jag kapat en del, men det var inte heller med någon imponerande frekvens. Anyway.

Det smärtar mig att jag i en fläkt av givmildhet och godhet lovade Mike att inte spela Zelda när inte han var hemma. Det är liksom ett gemensamt projekt. Ack, smärta! när jag nu sitter här med ledig tid och lugnt sinne.

Och tydligen har kths rektor Flodis sagt att han inom 10-15 år vill se hela kth på engelska. Jeeesus! Samtidigt som de har gått in någon sorts (modeord?) allians med fyra andra tekniska högskolor i norden (Nordic Five tech.) för att visa världen det unika hos den nordiska regionens forskning, utbildning och innovationssystem inom teknikområdet. Synd bara att han inte inser att de inte håller måttet! Min gode far har ganska länge nu klagat på de avhandlingar han får in, att det inte är hans jobb att rätta stavning och grammatik. Men visst, undermåligt språk och en egen blindhet inför den imponerar säkert på världen. Imponerar starkt.

Personligen ska jag hitta mig en norrman och en dansk och försöka prata med dem.


Nu: kanske snyta mig
Sen: ut i julhandeln för att köpa sprit

Kommentarer:
Postat av: Farbror Flodhäst

Det är väl ändå jag som är Flodisen?

Postat av: Theodoridunn

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.

2009-08-27 @ 13:20:44
URL: http://theodoridunn.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback