Stuff and what not.


Plats: Sängen
Humör: Väldigt mätt (ja, det är ett humör)
Soundtrack: Spritfest 06: Loveninjas - Keep your Love

Jag är rätt slut. Har precis slagit mig ned i soffan för att smälta maten (Thaitake-awayen ger en fruktansvärt mycket mat...och när man betalar för den är det okej att äta tills man mår dåligt. Det sa Emma i alla fall.) så nu kan jag bocka av ytterligare en av alla de sociala planer jag lyckats spåna fram.

Igår var det julfest på Starbreeze. Det var intressant, för första gången var verkligen "Flickvännen". Jag har tidigare varit Flickvännen, men det har ju mest varit inför Mikes familj och vänner, och där har jag ju lyckast etablera mig som ett namn (även om Mikes farfar 'vet' att jag heter Karen (han är en sån som alltid vet bäst) och en del av kompisarna faktsikt uttlar det anglosaxiskt så är jag mer än bara Flickvännen). Här tror jag att jag väldigt länge, om inte alltid, kommer att vara känd bara som bihang. Någon kände till mig som "nintendo-flickvännen". Kul. Det blev julbord på Stadshotellet. Det var mycket, och gott, men jag blev lite dragen av bara en glögg och en halv julöl. Jaja.

Tidigare på dagen hade Anna och Roger helt oväntat kommit upp för att Roger skulle få skriva det teoretiska körkortsprovet. I byggnaden precis bredvid min tentasal, för övrigt. Det kändes väldigt skumt att vara där utan att tenta. Anyway, vi käkade lunch, droppade av Roger och åkte sen till IKEA. Och jag gjorde bara av med 401 spänn! Fantastiskt. Och jag som svurit dyrt och heligt att inte försöka göra om vansinnesplanen från förra året, den som gick på att göra alla julklappar själv, och som förlängning av det int göra NÅGRA i år, misslyckades totalt med det. Så nu gäller det bara att fixa färdigt (listat mer för min skull än er) mammas tröja, lingonsylten, ***** till min kompis Anders (som nu faktiskt fått adressen hit. Välkommen, om du faktiskt kommer ihåg den också!), ****** till Agnieszka, ****** till Anna, ******** till Proppen och något till mormor. Just det, och en smäll på käften (som vanligtvis bara reserverats för de närmaste vännerna) till min flitigaste kommentatör David. You'd better run!

Jag kände mig inte så bakis i går, inte förrän jag och kaffekannan vandrade in i avdelningen för köksskåpshandag på IKEA. Det var ljust och väldigt många intryck. Kvällen innan hade vi (jag och A&A) haft vår "spritfest" (champagne, snittar och spel) som sakta över tidens gång har förändrats till en tentafest. Det var väldigt trevligt, men väldigt utslaget. Tentan på morgonen hade varit SVÅR. På riktigt. Tofsvippe-Staffan hade lyckats vagga in mig i falsk säkerhet den sista lektionen, men sen satt man där och stirrade på den första frågan (som inte bara var "transkribera den här runstenen", utan också ange för varje verb numerus, singular/plural, tempus och modus. Då måste man hitta alla verb. Verb som ser ut som andra halvan av "ainati", TROR jag.) När jag kom hem satte jag mig bara bredvid Mike, kisade lite på typ piloten till CSI och knockade mig själv på hans axel när jag somnade.

Men nu är det en ny kurs, med en bra lärare (don't jinx it!), jättemycket kurslitteratur och en riktig spritfest på onsdag. Med blåbärsmojitos! (alla som får Buffé vet jag pratar om).

Nu: Ska ni imponeras över min bakvända kronologi.
Sen: Ska jag fundera på att gå och lägga mig, men inte göra det. Börjar åtta imorgon. Snark.

Kommentarer:
Postat av: Flodhäst-David

Åh, en käftsmäll! Du ska också få nåt fint... En skogsbarand, kanske? Vad tycker du om det?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback