Flugjävlar


Ett tag nu så har vi haft en masssa små flugor i rummet (och nu när jag skrev satt det så klart en liten jävel på min hand också), jag är för mesig för att döda dem (mesig? Snarare godhjärtad!) samtidigt som Stevie Wonder har blivit allt sämre och sämre (min yuccapalm alltså, inte musikern). Nu när jag kom hem från England och Stockholm så var det värre än någonsinn tidigare (inte konstigt att Per och Ebba klagade alltså). Hmm, tänkte jag, kan det finnas något samband? Jorå. Jag drog upp Stevie ur krukan och jorden var full av små vita klumpar. I ärlighetens namn undersökte jag dem inte så himla noggrannt, men eftersom de inte var där jag planterade honom antog jag att det var en mindre flugbarnskoloni. Den gamla jorden är nu bortrensad och bortkastad, Wonder omplanterad med bättre dränering och förhoppningsvis kommer allt att bli bra framöver.



Kommentarer:
Postat av: Olaihanne

You have done a great job with everything on this site. I Love your site


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback