Jag är inte häftigare än ICA-kuriren


Det har hänt ganska mycket sen jag skrev sist (som vanligt), men jag tror att ett av mina nyårslöften (även om jag egentligen inte avger sådana, det är mer saker som jag ska försöka göra i allmänhet) blir att inte tvångs-blogga. Och att jag faktiskt inte behöver skriva allt som händer, och varje detalj av det heller. Det blir lätt så att jag börja gnälla om något (skolan/fiket/snubben ovanför (som håller på nu med för övrigt, hans basslinga låter som om det är en del av musiken JAG lyssnar på. Fucking ass.)) så trasslar jag in mig i ointressanta detaljer och orkar sen inte skriva om saker som faktiskt kan vara lite intressanta för andra männskor. Vi får helt enkelt se hur långt jag hinner.

Jag har äntligen fått en musikrevival! Funderar till och med på att göra ett blandband igen, har inte gjort något sen Aidas i våras, men jag har ingen att ge det till. Hon verkar vara den enda som uppskattar min musik, förutom Anna kanske, men hon har nog tröttnat på den. (Hon är för övrigt sämre än mig på att blogga, se själva på
http://grotsleven.blogg.se.) Fick en skiva av Mikes föräldrar i julklapp (bland annat) och en cd-spelare av Mike (hade sönder min egen och glömde den andra på Uppsala-tåget), sen vågade jag mig till och med ut i rean på HMV och gjorde två fynd. Grejen är bara att den där skivan från Mikes föräldrar hade jag önskat mig, och till och med kännt mig lite hipp och happenin', ingen jag pratat med (inte särdeles många för att vara ärllig, och ingen med samma musiksmak som jag) hade hört talas om dem. The Arcade Fire heter de, jag hade bara hört en låt som jag blixtförälskat mig i (nu såhär i efterhand påminner den lite om Pink Floyds album The Wall. Inte trodde jag väl att jag var SÅ enkelspårig) och så klämt ur mig deras skiva när jag var tvungen att säga något jag ville ha. Jag fick den och var skitnöjd med mig själv (även om jag inte försöker ordentligt så lyckas jag vara 'speciell'). Sen på HMV visade det sig att de låg på almbumlistan. Topp tio. Men ändå! Jag kan fortfarande vara hipp i Sverige! tänkte jag och åkte hem och spelade skivan för både Per och Johan, som inte hade hört dem förut, även om de inte riktigt verkade tycka om dem på samma sätt som jag. Så bläddrar jag igenom ICA-kuriren (fråga inte varför) och vad rekomenderar de, om inte Arcade Fire? Samma tidning har sagt om Franz Ferdinand att de är ett helt nytt band - efter att de släppt sin andra singel från sitt andra album.

Vem var det som inte skulle förvilla sig i en massa detaljer?

Om ni har tur och jag ork får ni höra om mer om mina juläventyr.


As if.

Kommentarer:
Postat av: Henninglinnea

Keep up the good work.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback