Ja, ja, ja.


Jag hade faktiskt väldigt goda intentioner när jag kom hem från första maj-fiket, slog mig ned framför datorn, försökte blogga, men ICKE! Jag fick inte. Därför, för att straffa blogg.se har jag inte försökt igen förrän nu.

Hade en massa saker att skriva om då, men man är ju inte bättre än att man glömmer.

Blev på något vänster lurad iväg till Rimbo-trakterna förra fredagen, till Proppens landsställe. Det blev lite prat, lite så ska det låta, lite grillat (alltså..typ), lite vin, lite sova, lite el-jakt, lite råtta. Och en fruktansvärt lång resa hem! Den direktlinje som gick uppsala - rimbo på en timme på fredagen ville inte samarbeta med mig på lördagen, då (utanför) rimbo - uppsala plötsligt gick via Östhammar och tog tre timmar. Pah!

I alla fall...kom hem vid nio-tiden, och efter en del om och men var jag på väg ut igen till nationerna och kvalborg i taskiga skor. Eller, skorna var ju såklart helt fantastiska, men de var inte så himla bra på att samarbeta med mina fötter. Träffade Per och Ebba (och Key och hans crew av gamla jobbare), hoppade vid ett senare tillfälle in i Stephanie, och tillbringade (faktiskt ganska) lite tid med att skicka beundrande blickar mot dj-"båset" när PHAS lyckats skrämma iväg samtliga dansare. Jesus, vilken grabb! Och denna kväll innan champagnegaloppen öppnade jag mina första champagneflaskor, hör och häpna. Den första är jag ganska säker på att jag sköt iväg korken på med ett stort flin på läpparna. Lika charmig som alltid förståss. Kom väl hem vid fyra ungefär...och fem timmar senare var jag på Kalmar igen.

Enter sillunchen! Fruktansvärt nöjd med att jag slapp vara någon sorts organisatör den här morgonen. Jag stod och skalade potatis ganska länge...och la lite sill i diverse burkar (INTE roligt att lukta på då). Gamla fikis-Ingrid var där också (hon blev utbränd förra terminen) och fick ytterligare saker att klaga på...typ att vi har hallon att baka med. Och DÄR sätter vi stopp ikväll. Jag ska skriva på uppsatsen imorgon, så jag lär ju hitta något tillfälle att skriva blogg istället.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback