Profetior och olikheter


Känner mig smått flummig och överambitiös som döpte mitt första pm för ovanstående. Eller, första pm och första pm, det är första gången som någon faktiskt kallat något jag lämnat in för ett pm. Men det passade, I don't care.

Annars är det mycket jobb och lite leka. Svenska kursen är inte så krävande, det är mer tidsödande. Lektioner och föreläsningar jämt, typ grammatik klockan åtta på morgonen. SOM JAG REDAN KAN!! Amerikanska läskursen som jag taktiskt nog valde att läsa den här terminen, men som inte kommer kunna redovisas med separat betyg, är inte så farligt, böckerna är ju inte så långa och svåra på b-nivån. Men nu vill de ha in lite skrivna saker, och det tar ju faktiskt sin lilla tid. Kalmar är inte heller så farligt, har gjort fyra affischer och ett recce-blad än så länge, men alla affischerna har varit interna så jag har inte behövt knalla runt hela stan för att sätta upp dem. Blev väldigt nöjd med illustrationen till senaste affischen, för det nya tredelade landskapet. Kanske lägger upp den här, får se. men det som väger tyngst på mina tidsaxlar (hö hö) är det som jag inte gjorde förra terminen, nämligen språkhistorieuppsatsen och ja, ni gissade rätt, c-uppsatsen. Men den är-nästan- klar. Sprkhistr-uppsatsen måste jag ha fått betyg (G) på senast den 2 oktober. Så jag har nästa vecka på mig. Får en känsla av att Rape: A Love Story-uppsatsen får vänta tills efteråt.

jaja.

Något roligt i alla fall: Jag har köpt Baten Kaitos. TERRIBLE voice acting, men bra spel.

Dagens tips: "Om det låter korkat har ni gjort fel." kom ihåg det, kiddies!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback