Jesus is Dead. Thank You, Jesus.


Det är lustigt. Folk verkar inte tycka om när jag talar om att Jesus dog, och tack Jesus, för att du dog för mina synder. Mamma gör ett äkta Marge-Simpson-irriterat-halsljud, en och annan katolik hävdar att det är uppståndelsen man är glad över. Överlag tycker folk att det är dålig smak. Pah! Grow up and smell the påskliljor.

Men.

Alla verkar ha uppdaterat arslet av sig på sina bloggar under mina knappt tre internetfria dagar. Jag kanske kommer ikapp.


Utslag på genuin-lyckometern

* När man har så lite batteri att det inte ens syns men iPoden likväl håller ut, ändå från det att man steg på bussen vid Nötskrikevägen tills dess man klev ur tunnelbanan vid Karlaplan.
* När man får cykla hem en lagom varm, lagom solig vårdag med nya slangar både fram och bak.
* När man får leta efter påskägg.
* När man med en snyggt spelad bridgehand kan krossa sin mormor.
* När man får ligga i ett badkar och läsa och lyssna på musik utan att någon knackar på och frågar om man har drunknat en gång var tionde minut.

Kommentarer:
Postat av: Agnieszka

F.d. katolik.

2007-04-09 @ 19:56:43
Postat av: Karin


Once you go Cath, you never go back. ^^

2007-04-11 @ 11:46:22
Postat av: Tagelily

Very resourceful, thank you dave


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback