Throw Your Life Away


Det är så passande att jag inte kan låta bli, även om det betyder att jag senare måste klippa och klistra en massa å, ä och ön! På Oprah sitter en Organizational Expert och pratar om hur mycket skräp vi har i våra liv. Jag har rätt mycket grejer, tycker inte alls om att slänga saker. Ni skulle bara se vilka saker jag har valt att behålla från flickrummet. Några av er kanske kommer få se glimtar av det på lördag, men då måste ni ner och rota i lådorna. Min stora fråga är: slänger folk sina skol-grejer? Inte bara stenciler och anteckningar, men tentor och gamla prov? Jag lyckades inse att några halvtaskiga läxförhör från religionen och geografiproven från mellanstadiet kanske inte var så stor mening att behålla (även om jag faktiskt ritar grymma kartor ur minnet). Men jag har kvar historia b-hemtentan från trean, jag vet varför: för att få fick så bra som jag och jag verkligen var stolt over den, men VARFÖR har jag kvar den? Har Proppen kvar sina saker? Typ feministarbetet vi gjorde till ideologiprojektet? Jag kanske ska ta mod till mig och fråga henne imorgon. Om jag kommer ihåg.

Jag tror inte att alla saker jag behåller egentligen fyller någon annan funktion än att hjälpa mig minnas, men det är ju inte så att jag ofta går igenom alla papper. Och jag behåller väldigt många saker bara av den enkla anledningen att jag en gång i tiden har älskat dem. Som en liten enhörningsstaty av aska, vad ska jag med den till? En gammal Disney World t-shirt? Som är fantastiskt ful, dessutom.

Men jag försöker i alla fall inte bli en bättre mamma genom att köpa en massa mer skräp. Nu för tiden ger folk det till mig istället.


Nu sitter jag omringad av lådor och papperskassar. Och stora plastsäckar och ikeapåsar. Och en och annan väska. Och jag ser inte fram emot imorgon, mest för att jag känner mig lite efter i packningen och för att jag vet att jag är tidsoptimistisk. Eller är jag? Väldigt ofta tror jag att jag är tidsoptimistisk när jag egentligen är tidsnervös. Allt kommer gå bra! känn hur lugnet pulserar genom och ur mig och inspirerar mina glada bärare! Och jag tvingar er inte att släpa på en massa onödiga och tunga grejer, jag har rensat.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback