A-Rin-Tin-Tin


Ahh. Jag tycker nog ändå om reklam. Det finns väldigt många specifika reklamer som jag hatar med en passion (gångbart svenskt uttryck), men jag är ändå intresserad av dem. Just nu råkade jag snubbla in över en tv-shop-demonstration för theMinuteMarinator. "Marinera vad som helst PÅ BARA 9 MINUTER!" Värsta dryga killen som älskar kött, någon överstylad överlycklig kock, massa mat, och det tog bara 9 minuter att blanda en sallad! (Som man OCKSÅ kan använda the minute marinator till! WOW!) Fantastiskt roligt. Annars är min favorit the magic bullet. Maten där ser för jävlig ut.

I alla fall.

De två senaste dagarna har varit väldigt utmattande. Och jag känner mig fortfarande inte helt haj på det. Man räknar väl med att det tar ett tag innan man får kläm på allt man faktiskt kan göra, men jag tycker inte om att vänta på aha-upplevelsen. Som om jag förlitar mig för mycket på den "gudomliga" igolkotten som sitter på mitt huvud. Och man blir så trött i huvudet. Väldigt böh?. Men kul, så klart. Så klart!

Just nu är jag sugen på mat. Helst vill jag ha någon sorts linsgryta, men även för sådana som jag (frukostbojkottare) känns det lite för udda att göra storkok vid halv elva på morgonen. Eller amerikanska pannkakor, men då borde jag införskaffa lönnsirap. Nu har vi i vilket fall lite mer utrymme i kylskåpet, Linda och Tessan har flyttat så jag passade på att norpa deras hylla. Den vi hade var högst upp, med inte bara mindre utrymme till att börja med utan även lamp/termometer/frysknapparna-grejen som stack ned. När jag skulle visa Mike förändringen trodde han att någon hade snott all vår mat. Han är inte heller världens skarpaste på morgonen.

Kommentarer:
Postat av: Flodhästfarfar

Det går att marinera vad som helst på en minut. Marinaden tränger nämligen inte in i köttet, så det finns ingen poäng i att låta det ligga och dra. :-)

Du missade väl inte att visa Mike filmen om dig som gick i natt?

2007-02-11 @ 16:10:43
Postat av: Jenssilja

Keep up these useful pieces.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback