Can I Kick It?


Ibland snubblar man över en textrad eller ett citat som fastnar. Häromdagen revivade jag min gamla A Tribe Called Quest-skiva och genast fastnade raderna "If you feel the urge to freak do the jitterbug, come and spread your arms if you really need a hug". Too true.

Förhoppningsvis lyckas vi ta oss ur kloakerna idag. Jag är tveksam, och orolig att det är Norikos fel (inte mitt!) att vi har irrat runt där nere så pass länge som vi har.

Och det irriterar mig oerhört när ett (halv-)matriarkat ändå definieras av männens synvinkel och plats i det. Som när det i öbornas himlen finns hur många unga, snygga, halvnakna och villiga kvinnor som helst. Och när den kvinnliga etnografen i fråga om vad som attraherar enbart fokuserar på hur kvinnorna måste se ut för att vara attraktiva. Du-ude!

Antar att jag borde klä på mig. Eller nåt.

Kommentarer:
Postat av: Kjetileline

Site was very helpful. thank you


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback