Procrastination 1


Plats: Sängkanten
Humör: Glad
Soundtrack: Joni Mitchell - Little Green

Tar en paus för att uppdatera bloggen, som platsar på måste-göras-listan då den mest beklämmande punkten på densamme är "städa". Kan ju inte ens plugga! (Jo, men NEJ.)

Skrev min danskatenta igår, jag tror faktiskt att det gick bra (varje gång jag säger det känner jag hur det hugger till i bröstet, citat: don't jinx it.). Tog en tentaöl med med tentarna på Smålands (!) och skrapade upp knät på vägen hem. På precis samma sätt som Siân gjorde illa sitt i England, fast utan £20-sedel på marken. Det kom blod! Men det är okej.

Har faktiskt lyckats få en del gjort idag, varit på det första norskaseminariet, letat efter Norsk som nabospråk och misslyckats, köpt några muggar (utan öron), fått en påse te, laddat busskortet, skaffat en "tvålkopp" som egentligen är mer som ett gummigaller, och röjt undan det mest iögonfallande skräpet ur rummet. A&D och A(&A) kommer på middag så jag tänkte att det kanske skulle vara trevligt om man faktiskt kunde sitta på soffan. Men det kanske bara är jag.

Kom just på att vi inte har så många (okrossade) glas, så jag måste nog gräva fram de blå studentglasen.
 Hmm. Något mer. Wario är i stort sett ett enpersonsspel. Väldigt oväntat! Men i sviterna av danskpluggandet lyckades jag och Mike spela igenom det hela och låsa upp the multiplayer mode. Men man ska bara använda en kontroll! Det verkar väldigt konstigt. Men man ska fortfarande peta sig i näsan. Sånt är kul.

Hupp! Åter till städningen!

Kommentarer:
Postat av: Flodisen

"Danskatenta"? "Norskaseminariet"? Jag hoppas du inte planerar att bli svensklärare! *räcka ut tungan* *på elakt humör*

2007-02-06 @ 17:29:30
Postat av: Karin

Shut up, asshole. Get with the program, språket är fritt. (Och vaddå "räcka ut tungan"? *räcker ut tungan*)

2007-02-07 @ 10:47:12
Postat av: Flodhäst

Så vad sysslar en språklärare med nu för tiden? Att ge exempel på hur man kan skriva, om man är på det humöret? Är det okej att skriva "glad packad räkmacka" också? ;-)

2007-02-07 @ 15:50:25
Postat av: Karin

Javisst är det okej, det beror på vad man menar, pucko. Kanhända att man stöter på en lycklig överförfriskad räkmacka. Det känns ungefär lika troligt som att någon skulle göra ett adjektiv av ett varumärke.

2007-02-08 @ 18:57:02
Postat av: Ravnmarita

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback