Procrastination 2

Plats: I hallen, mest för att kunna skriva "i hallen"
Humör: Neutral, som Schweiz. Inte låtsasneutral som Sverige. (Burn!)
Soundtrack: TV On The Radio - Wolf Like Me

Ahh, sista lektionen i norska idag. Höjdpunkten var när jag fick använda ordet 'pektaktik' i utvärderingen. Det är bra ord, jag tycker om det. (Parantes: Förortsungar försöker sälja sig genom att använda uttrycket "Guldbagge regn!". Var är alla upprörda röster? Eller ska jag säga Vart är alla upprörda röster? Kul.) As it turns out, det är pekandet och tvångsutfrågningen jag hatar och inte själva snubben. Men det är alltid mycket enklare att handskas med sin självbild om man får hata någon annan, as opposed to sidor hos en själv alltså. Anyway.

Borde läsa Brødre i blodet, men det är roligare att köpa ananaser. För bara tio spänn! Spring till ICA väst, barn. Och läsa One Big Damn Puzzler. För övrigt funderar jag på om författaren är brittisk eller amerikansk. Det är svårt att veta, kände en liten triumf när "wanker" användes av amerikanska barn i den, men det varade i bara tre sekunder (sekunder fyllda av "men hallå...så omedveten kan man väl inte vara...?) tills det klargjordes att någon hade luskat fram uttrycket. Jag lutar nog ändå mot att han är brittisk. Och då kan man ju undra varför så många brittiska författare finner nöje i att beskriva sina kvinnliga karaktärers bröst på ett lite putslustigt vis.




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback