Is There Anybody Out There?


Jag börjar få lappsjukan. Eller börjar jag bli skogstokig? I vilket fall, jag har en växande känsla av att vara isolerad.

Försökte desperat hitta något att läsa bland det fantastiska sortimentet på WHSmith (Ha!). Det gick...sådär. Det slutade med att jag köpte en bok som handlade om en snubbe som jobbade i en ostaffär, hans rivaler (andra ostaffärer antar jag) ett gammalt bysatinskt mysterium och, framför allt, hans näsa. Det kan gå precis hur som helst, antingen är den fantiastisk eller fruktansvärd. Only time will tell. Men jag behöver något mer att göra, har läst ut alla böcker jag hade med mig (Sociolinguistics, Smoke & Mirrors, Rape: A Love Story) och har seriöst övervägt att skriva på uppsatsen. Men riktigt så illa har det inte varit, än. Vi får se hur det går för nässnubben först.

Imorgon ska vi åka och hälsa på i Reading. Har inte varit där på ett år, men det känns längre sen. Träffa Sarah, och Dan, och till och med få ett nytt bankkort (någon gång i en inte alltför fjärran framtid ska jag säga till min bank att jag inte bor på Benson Close längre). Kanske titta på det nyöppnade Virgin. Dåliga vibbar, men folk jag inte gillar har tydligen inte fått fortsätta.

Snart ska jag göra "svenska köttbullar" (folk i England tycker det är jätteroligt att vi bara kallar dem "köttbullar") med bara fläskfärs.
 Something's not right in this country.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Stackars, alldeles lappsjuk, trots att du befinner dig i ett så stort land, fullt med folk.. Ja, här är det mest som vanligt, fick ett par stövar igår, om du läst min blogg har du hela historien. Tror att jag är sjuk, det går runt i huvudet. Denna vecka har vi "Förhållningssätt&Folkhälsa", dvs slipper lära oss något på riktigt, har bara massa seminarier, t ex om att tolka statistik, att folk har olika sjukdomar i olika länder (oooh!) osv. Skönt! Vad du än gör, ta dig inte an Pamuk, så dödstråkigt! Eh... nu är det slut på historier i huvudet, hoppas det löser sig, kram

2007-01-23 @ 07:56:09
Postat av: anders

Tråkigt att du har lappsjukan. Hur gick det med köttbullarna? Jag har också lite tråkigt här, faktiskt. Är tomt här utan dig!
Hoppas du hade kul i reading. varför behöver du ett bankkort i England?
Anders

Postat av: Agnieszka

:) Jag är också här.

Jag vet precis hur det är att inte veta vad man ska läsa... Är mest glad att jag inte har det problemet just nu. Håller faktiskt på att läser om Persuasion av Austen, vilket är väldigt trevligt. Jag är nog egentligen en väldigt dålig läsare för det är andra gången jag läser om boken nu och jag har hittat nya grejer i den. Hm. Iaf.

Imorgon är det lektion... hoppas jag kommer iväg till den. ;)

Ha det bra!

Kram,
Agnieszka

2007-01-23 @ 22:54:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback