Wide Eyes


Plats: Framför Rambo?
Humör: Glad ändå. Och pratig.
Soundtrack: Ja. Rambo.

Kom precis hem från den nya lokala puben och luktar pub. Dvs rök. Många av oss reflekterar så här i efterhand om hur skönt det är med rökfritt i Sverige, och gud vad vi har rätt. Och att man inte minns hur störigt det var. Allt sitter i håret, liksom.

Saker börjar lugna ner sig lite här borta i alla fall. Sorgen är ju inte min egen på samma sätt som med farfar och morfar, så jag har inga problem med att ventilera saker här. Vi var nere och hälsade på Mikes morfar (Pops) igår, och hans morbror som bor med honom. Och Mikes mamma som mer eller mindre varit där sen det hände. Nu fokuserar alla på hur man ska lösa "problemet" med Pops, som varken kan prata, höra eller se särskilt bra. Hur man ska hitta något som tillåter honom att kommunicera med andra som inte är i samma rum. Det verkar som att de manicker som riktar sig till blinda enbart läser upp saker, medan de för döva bara visar liten text. I alla fall.

För att unket citera ett tidigare inlägg, "moving on to better things". Alltså i inlägget, hade jag tänkt. Men då jag inte är av sorten som på förväg planerar utseendet på mina själablottningar kommer jag fortsätta skriva om citat. Jag höll nästan på att citera Dennis i rubriken med "I Hate All Things Living", varför minns jag inte riktigt, säkert något om röken. Men då var det det där med "living". Alldeles för ofta märker jag att jag precis har börjat säga en mening som någonstans i den kommer innehålla liv eller död, och alldeles för ofta rättar jag mig själv genom att spärra upp ögonen och säga "ehh". (Därav Wide Eyes, som jag på något high brow-vis hade tänkt koppla till Bright Eyes och säga något om att det var dags att vakna för det är morgon. Sa jag att jag känner mig lite pratig? (vilket för övrigt kom till uttryck i en kommentar jag lämnade i Anders blogg.))

Jag har druckit min första cola idag sen i måndags. Det känns som en evighet.

Och fortfarande inga svar! Varken från studievägledaren eller kalmar. He-lo-ho? Jag skulle gärna vilja veta.

Och varför dyker Jonathan Strange & Mr. Norrell upp överallt? I don't get it.

Och tänk vad man missar när man är borta. Inte bara en "F" utan en "Fredrik".

Anna och Roger kanske köper en hund i morgon. What's up with that?

Roligt är
choosemyname.blogspot.com. Någon som har en sisådär 40,000 dollar till övers kan köpa sig en historia som räcker en hel livstid.

Nu ska jag låtsas att jag har mer pengar än vad verkligheten bekräftar och leka vuxen. Kanske slentrian-spana på lägenheter.

Kommentarer:
Postat av: Flodhästen

Så... Blev det någon jycke för dem? :-)

2007-01-22 @ 07:09:51
Postat av: Karin

Faktiskt! 11 månader, newfoundland, Baloo. Kommer på lördag. Nu gäller det bara att de orkar få upp sina lata arslen och gå promenader med honom också. =)

2007-01-22 @ 14:07:26
Postat av: Flodhästen

Oroa dig inte. I och för sig är newfoundlands inte direkt vilda av sig, men en nybliven "mamma" promenerar så gärna sin lilla bebis. Du kommer upptäcka nya, moderliga sidor hos din kusin. He! He! .-)

2007-01-24 @ 18:07:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback