Old Bloody Livsglädje


Livet verkar så tråkigt ibland. Idag på Martha (okej. Så här ligger det till; jag följer inte Martha slaviskt, hon råkar bara visas ungefär samtidigt som jag äter lunch och är desperat efter att få höra en mänsklig röst. Dessutom kan man på any given day se minst tre olika Martha-avsnitt. Så det så.) pratades det bland annat om hur man ska ta hand om sin hy (var väldigt frestad att säga 'sitt skinn').
Dr. Dermatologist: "När man är 20 borde man ha en väletablerad och fungerande daglig skin care routine. Man borde ha hittat en bra rengöringskräm, fuktkräm, peeler och scrub (med reservation för vad sakerna egentligen kallas) och hålla sig undan solen.När man är 30 borde man sluta röka och dricka, och dessutom skaffa sig en ögonkräm."
Detta fem minuter efter att Marthas make up artist har gått igenom hur hon sminkar Martha varje dag. Med femtonhundra olika produkter. Och det är väldigt viktigt att rengöra sina sju olika sminkverktyg varje dag.

Och det lät så jobbigt att jag knappt orkade äta upp min sallad. Det kändes som att all livsglädje bara for ur mig i en enda avgrundssuck. Palla, liksom.

Däremot har jag hittat ett recept på äggfria maränger! Det betyder att nästa spelmöte kommer att fungera som en alldeles utmärkt ursäkt för att jag ska få baka en ny vulgotårta. Inte med maränger, men väl ett vispad-äggvite-substitut.
 Om ingen motsätter sig fruktansvärt så kanske det blir en Maple Layer Cake. Eller en trevånings citronhistoria. I have nothing better to do, and I want you all dead by heart attack within the next six months.

Lustigt. Tal om personlig hygien (I guess) tråkade nästan ihjäl mig, men komplicerade kakbak brought me back to life. Vad ska det betyda?


Anywho...min kvinnliga intuition säger mig att nästa inlägg kommer att handla om min patetiskhet i relation till FPS.

Kommentarer:
Postat av: Skrufsilufs

maränger utan ägg, du måste skämta? jag vore väldigt nyfiken på receptet...
appropå det: kom hem från Jiingijamborii förra veckan, och där såldes det förstås spettekakor i alla möjliga storlekar, inklusive små och söta, jag funderade faktiskt på att bära hem en till dig - men jag klarade det inte sorry! träffade alla juniorerna/seniorerna, sen dök puttputt upp mitt i min frukost sista dagen (han bestämde sig "i sista sekunden" för att komma, efter att ha pratat med dem. skit!), men det var ett bra läger, du skulle varit där!
jag ska till Vö nästa vecka, du har inte lust att komma ut och hälsa på? kram

2007-07-30 @ 15:27:43
Postat av: Tant Farbror

Men sen är vi ju inte heller kvinnor av den kontinentala överklassen. Jag gillade särskilt det där med att man vid 30 skulle sluta röka. Jag antar att man är tvungen att börja vid 16. Få sin bohemiska period överstökad så snart som möjligt liksom...
Jävlar vad jag blev sugen på Karinbak. Och rollspel. Och så har jag tänkt på Psychonauts under hela dagen...
Nu får jag fan ta och skriva i min egen blogg. Kram!

2007-07-30 @ 17:21:56
Postat av: Sanna

Du är min hjälte.

Postat av: Karin

Gruttan: Spettekaka! Kanske lika bra att du inte klarade av det. Once in a lifetime is plenty. Måste ha varit konstigt att träffa på Puttputt just där, med tanke på hur ni var under 2001 =) Vässarö låter intressant, tror inte jag har varit där sen FS-lägret. I'll be in touch. Äggfria maränger är i stort sett en sockerlag med massa gelatin i (men det borde ju funka lika bra med pektin). http://hem.passagen.se/aski2358/maranger.htm
...
Tanten: Ja. Why don't you? Pinsamt ouppdaterad. Jag tänkte på Psychonauts igår, gick runt och sjöng på Napoleon-låten när ingen lyssnade. Hoppas jag.
...
Sanna: Aww. Bara för det kommer Himmel ha bättre beskydd an Kiyo (men berätta det inte för henne!).

2007-07-30 @ 19:28:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback