Old School

image16
Urs Göbel

Någon
nämnde Goebbles i sin blogg, och då studieflykten är lockande och erbjudandet av uppdaterade bloggar att läsa skralt, kom jag naturligtvis att tänka på Östra Real. De har en ny, fin, lite under konstruktion-sida och det första som möter en är givetvis Urs med leendet. En endaste gång har jag sett min forna rektor utan det där leendet, leendet som hypnotiserar och övertygar även efter att man har sett igenom det, och det var när jag inte tänkte följa hans råd om att 'ha lite humor'. Sen dess har jag faktiskt inte sett honom alls. MEN! Det som kräver att berättas är inte Urs löften om att möta elever med värme, utan att våra efterträdande SpJo:ar har döpt om skoltidningen IGEN. Att ingen gillade vår klass genidrag att kalla den "la Toupe", berättade de för oss redan innan vi slutade, men inte ens den direkta arvingen "Östra" (igen) har överlevt. Den nya skapelsen? "Get Real".

Det här är för övrigt samma skola som tyckte att "Östra Källaren" var ett bättre namn på kafeterian än "Pappa betalar".

Något som gör mig glad är hursomhelst att traditionsgruppen inte står att finna. Kanske har de gått under jorden och blivit ett hemligt och exklusivt sällskap med tveksamma värderingar och arbetsuppgifter, från att ha varit ett öppet och officiellt sådant. Feminism für Alle dog väl i stort sett så fort jag, Proppen och Aida lämnade skolgården (ingen blev väl direkt förvånad heller), men Regnbågarna verkar fortfarande välmående.

Och Veit är kvar i biblioteket! Veit som är ytterligare en gubbe, och som gillar valnötstårtor som nästan dödar.

Kommentarer:
Postat av: Uppfordrande farbror

Jag känner att det finns en bra historia att berätta angående hr Veit och i synnerhet det här mystiska sällskapet "regnbågarna". Åtgärda!

2007-07-26 @ 19:55:06
Postat av: Karin

Jösses. Det skulle kräva tre timmar av ditt liv, en flaska Kentucky bourbon whiskey, och en kanna MYCKET starkt kaffe.

2007-07-26 @ 20:03:38
Postat av: Farbror

Då fixar farbror det!

2007-07-27 @ 14:03:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback