You Give a Little, You Get a Little



Och tydligen är folk väldigt sociala här i ekonomernas ödeshög. Det var någon som försökte prata med mig idag igen.

Snubbe med panamahatt, röd scarf och stark brytning
: Jag har en datorn.
Jag, förvirrad och mitt i processen att ange mitt svar på en 'säkerhetsfråga': Ursäkta?
Panamahatten: Jag köpte nu dator. På biblioteket.
Jag: ...-e
Panamahatten: Jag brukar köpa den på biblioteket. Nu har jag en ny med batteri. Tjockare än din.
Jag, tittar ner på min laptop: ...-e
Panamahatten: Och nästan samma tangenter. Hur laddar du batteri? Man måste plocka ur och koppla in i elementet.
Jag, i panik: ...e-
Panamahatten: Tar ungefär fem timmar.
Jag, på allra bästa pedagogiska maner: Alltså, jag kopplar bara in den.
Panamahatten: Ah. Man måste köpa accessoarer. Jag har en fråga. Mina tangenter, de har bilder.
Jag: Mhm?
Panamahatten: Jag har ritat dem. Här, titta. Vad betyder det? (visar diverse symboler skissade med blyerts på A8-papper)
Jag: Eh. Den där betyder nog batteri (pekar). Och de där har med ljuset på skärmen att göra. Tror jag.
Panamahatten, misstänksamt: Vad läser du? Läser du teknik?
Jag, viftar med urskuldrande med armarna: Va? Nej, nej, nej. Jag läser språk, jag kan ingenting!
Panamahatten, bestört: Språk?!
Jag, rodnar: Ja.
Panamahatten: Vet du var man kan fråga om bilder så man kan lära sig?

Så jag skickade honom till teacher-guy.

Kommentarer:
Postat av: Farbror

Hah! Som tagen ur en fars. Varför händer sånt aldrig mig?

2007-07-25 @ 15:27:49
Postat av: Flodhästen

Människor som börjar prata med mig så där visar sig för det mesta vara mormoner eller Jehovas. Inte för att det går att ta misste på mormonmissionärer ens på håll...

2007-07-25 @ 18:01:33
Postat av: Karin

Jag brukar räkna med att människor som pratar med mig är ute efter något som jag inte vill ge dem, vare sig de står och fingrar på min dator (som Panama) eller hungrar efter min odödliga själ (som mormonerna).
...
Och om farbror inte hade hoppat av kursen hade kanske även han fått uppleva spännande möten i en intressant miljö.

2007-07-25 @ 18:40:28
Postat av: Anders

OMFG! Också att notera är att ni valt Pridehelgen för er fest.. vet därför inte om jag kan komma. :(

Postat av: Karin


Jag vet, det ställer till lite problem. Förr brukade jag krocka med vattenfestivalen, nu är det pride. I guess it's a good week for festivals.

2007-07-25 @ 20:26:45
Postat av: Anna-Panna

Anders kan fira Pride med oss ju?! =)

2007-07-26 @ 19:44:09
URL: http://grotsleven.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback