Ba va?


Imorse sprang jag rakt in i K av Tvillingarna, han på väg hem med en ost och ägg, jag på väg till Centralbadet. Och då följer en femminuters harang om 'du ser trött ut, får man säga så, vad gör du nu, vad varmt det är, är du på kalmar, blabla blabla blabla', och det är INTE jag som står för den! Det var jättekonstigt, han kunde verkligen inte se mig i ögonen och orden bara strömmade och allt jag kunde göra var att försöka skjuta in enstaviga svar så fort jag fick chansen, för mer än så var jag inte delaktig i samtalet. ANYWAY. Jag tycker det är okej att säga till folk att de ser trötta ut, så länge man förstår att det kan uppfattas fel och att det borde vara reserverat oroade vänner, och det borde kanske inte vara det första man säger när man träffar en bekant man inte sett på ett halvår. Magdalena Ribbing tycker att man bara får säga att någon ser trött ut om man garanterat vet att personen har en anledning att se trött ut, men då kan man väl lika gärna fråga hur det går med den där tröttsamma grejen redan från början. Eller?


You Are a Smart American
You know a lot about US history, and you're opinions are probably well informed.
Congratulations on bucking stereotypes. Now go show some foreigners how smart Americans can be.
Are You a Dumb American?


Hur borde de få amerikanerna att känna sig, om utlänningar kan rankas som en smart amerikan? Granted så hade jag hjälp av mina engelskastudier, men likväl. Stooped Americans.

Kommentarer:
Postat av: David N.

Jag är också en smart amerikan. Jag ska nog trycka upp en T-shirt med den där texten.

2007-06-08 @ 13:20:42
Postat av: Anders

Nu gör MIN hals ont. God damn it!
Hoppas det går bra med morotskakan och skrivandet.

Postat av: Bentley Cars

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2010-02-09 @ 09:08:53
URL: http://bentley-cars.blog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback