De tar allt jag har!


Jag har redan börjat skriva listor över saker vi MÅSTE ta med till England i augusti (och faktiskt...funderat på en julklapp. Det är hemskt, jag vet!). För jag tycker det är fruktansvärt kul att ge bort saker, även om det orsakar mig oändligt många sömnlösa nätter av oro över hur saken i fråga kommer mottagas. Till exempel gör det mig galen att Mikes mamma ena dagen tycks hata doften av rosor (egentligen "the smell of rose", which I guess is different) och andra dagen älskar rosor och hur de doftar. Hon är även väldigt förtjust i marmelader och sylter av olika slag, och för någon vecka sen snubblade jag över ett recept på rosenbladsmarmelad! Vilket vore ett alldeles underbart projekt lagom till slutet av augusti, när rosor som inte är 'floristernas doftlösa tingest' står lite enklare att finna. Men det var det där med doften...

(Lustig parantes (nåja), alldeles efter att jag började skriva inlägget sjöng Jocke Berg "jag lämnar allt jag har", vilket är nästan samma sak som "de tar allt jag har". Sa jag att det var lustigt?)

Just nu står jag och kokar vitlöksklyftor. Det är roligare än det låter.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback