Heading South


Den där mjölken jag sa att jag skulle köpa glömde jag såklart att ta med mig hem från affären, allt jag glömde köpa gången innan däremot var enkla att komma ihåg. Störigt.

Igår var vi på releasefest för
The Darkness i Stockholm, vi som i jag, Mike och Jonas 2 (som för alltid kommer att vara "Jonas nummer 2" trots att Original-Jonas är long gone back to Norrland). Det roligaste var resan ner, då centralen överflödades av nördar av variarande grad och stil. Många Darkness-t-shirtar var det. Mike drog som vanligt till sig knäppskallar, den här gången i form av en alkis med cykel, och väldigt sluddrande och raspig röst.

Idag drar jag ned till huvudstaden igen (var irriterande nog tvungen att hämta upp en klänning från kemtvätten (I know!) i morse, annars hade jag fett stannat) för att påbörja festiviteterna kring moderns kalas. Hittade ett gammalt lakan-set från 60-talet på myrorna som vi ska linda in stenkulorna utanför porten med. Vi får se hur tanterna hanterar det.

Annars har jag klippt mig. Lite kortare än väntat, men det är nog bara bra i värmen. Och helt sjukt imponerande nog kunde hon som klippte mig fastställa vem som klippte mig senast, bara genom att titta på tekniken hon använt. De verkar vara rätt många som jobbar där ändå.


Moi mit der fånisches jag-tar-kort-på-mig-själv-gesmilen (All real words from a real language), den nya frisyren och en liten spretlugg som inte syns. Och ja, ni har rätt, den nya frisyren påminner misstänkt mycket om den gamla. Fast inte lika mycket fluff (i.e. klyvna hårtoppar åt höger och vänster).

Kommentarer:
Postat av: Flodhäst ä bäst

Mindre fluff? Du har missförstått hela mogwai-prylen.

2007-06-13 @ 15:14:35
Postat av: Anders

Gorg! Ha så trevligt i Stockholm!

Postat av: Skrufsilufs

är du alltså i den kungliga huvudstaden över helgen? finns det någon chans att typ träffas över en kopp kaffe?

2007-06-14 @ 09:09:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback