I Remember the Night of my 21st Birthday


Så. Den nya livsplanen, förutsatt att jag inte kommer in på översättarprogrammet, tycks vara att ge ut ett spel och skriva för student-tv. I alla fall om andra får bestämma (får andra bestämma?). Eyy.

Mike tycker att det är viktigt att stänga fönster när man går ut, han har levt i många hus. Jag har bott större delen av mitt liv på femte våningen; enda anledningen att ha stängda fönster där är att man inte vill att Spocken ska ramla ner (igen...(innan hon flyttade hem till oss (honestly!))). Jag stänger inte fönster för att hålla folk jag inte känner ute ur min lägenhet, och jag tycker inte att andra borde behöva göra det heller. Men så är jag också en sån där goody two-shoes-typ som inte riktigt tycker att någon borde vilja ta sig in hos folk de inte känner och sno saker, eller slänga cyklar i ån, eller slå på andra. That's me, though. People suck.

Snart kan även vanliga dödliga kommer över The Darkness. Det är inte min sorts spel alls, men jag ser ändå fram emot att få spela det (EFTER att Mike har spelat igenom det. I made a promise). Skaparen av serien spelet är baserat på sa att Jackie Estacado var tänkt att vara som Stålmannen, alltså karaktären Stålmannen, utan privilegiet att växa upp med världens snällaste människor. Jackie hade bara otur nog att 1.) komma från en släkt med en förbannelse över sig och 2.) som föräldralös växa upp bland gangsters. Vilket är intressant. Dessutom har musiken från spelet grown on me (spelas när "the Darkness" kommer upp). Även om Kungsholmens musikgymnasiekör såg fantastiskt uttråkade ut när de bara fick sjunga "waaaah aaaaahhh".




Och jag är ålderförvirrad. Jag FYLLER 23. Jag är det inte. En kort stund idag trodde jag dessutom att jag var 24. Men när jag fyllde 21 var jag ute på Tyresö. Jag dog inte, för varken första eller sista gången.

Kommentarer:
Postat av: Vincentmonica

Wonderful site. Please continue this great public service.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback