The Voices in my Head Tell Them to Shut Up!


Det har varit några intensiva och befriande dagar.

I torsdags, så, var opponeringen på min uppsats. Och ärligt talat minns jag inte så mycket av vad som hände. Först ut var uppsatsen jag varken hade skrivit eller skulle opponera på, så då var det bara att luta sig tillbaka och vara nervous as fuck. Elisabeth sa dagen efter att hon hade märkt att jag varit nervös ("du såg så stirrig ut") men hävdade att de andra nog inte hade märkt något, hon hade bara observerat att jag var annorlunda. ANYWAY. De gillade min uppsats men kom med de förväntade kommentarerna om att jag borde ha sidnumrering (vilket jag vill, dokumentet krashade bara varje gång jag försökte) och tydligare rubriksättning. Och de tyckte om mitt språk, framför allt min "35-year-old trekkie-style virgin". Det var roligt, för Elisabeth har motsatt sig den sen dag ett. När jag opponerade var det dock bara ett stort moln av nervositet och glömda ord. Men det är lite skit samma.

Fredag var namnforskningtenta. Jag gick efter en timme, svarade på allt och chansade på en del. Det känns lite som om man kan det så kan man det, det går inte alltid att resonera sig fram till det rätta svaret. Tentafesten på kvällen var lite dämpad, jag var personligen rätt trött. Men det var trevligt, lite ölkannor på V-Dala, och det blev inte jättevulgärt. Bara lite.

Lördagen var en riktigt helgdag, Mike spände på sig spenderarbrallorna och köpte en massa nya skor och kläder och böcker. Han hade också lyckats fixa biljetter till Play! på kvällen, "a video game symphony", dvs. filharmonikerna spelade tvspelsmusik. Det var väldigt bra och känslomässigt övervädigande. Efteråt gick vi tillsammans med Anna-Panna till någon sorts bar på Vasagatan, typ stället dit alla går som inte blir insläppta där de vill vara. Vi hade blivit nekade inträde till Karlsson & CO, också känt som dansbandshaket. Min heder är intakt.

På söndagen återvände vi till Gamla stan och brottade med turister i SciFi-bokhandeln, och efter det var det planeringsmöte med bröderna vid vattnet mittemot Stadshuset (vad det nu heter). Resultatet blev bra, maten är 60-talifierad och uppdelad. Tydligen var purjo hett på den tiden. Jag fick även med mig hem en fånig solbränna på ben och fötter hem.

Nu har ni väl fått nog för länge sen.

Kommentarer:
Postat av: Asgeirandrea

Great site! Lots of useful information!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback