Gamla hundar


Vissa lär sig aldrig av historien. Nu sitter jag och väntar på att äggklockan ska ringa så jag kan smyga iväg till tvättstugan, göra det jag ska där, smyga tillbaka och skölja ur håret. I natt drömde jag att jag hade färgat håret i väldigt explosiva färger, därtill gjort någon sort fyrflätehistoria, och som en del av er vet går många av mina drömmar i uppfyllelse. Typ som när jag drömde att jag skulle sy en klänning till kroppkakegasquen, den där kakan jag gjorde på fiket en gång, när jag tog upp akvarellmålningen igen, och en massa andra småsaker. "Det kom till mig i en dröm". Så nu vaknade jag upp med en stark längtan att göra om det dät exprimentet jag gjorde i gymnasiet, ni vet det där som slutade med att det såg ut som om någon hade slängt en flaska med syra i bakhuvudet på mig. Icke dock, däremot var det kanske dags att använda den där färgen jag köpte efter klippningen. Sagt och gjort, förberedde allting, blandade allt och klämde ut den första klimpen med färg i benan. Hmm, vad gul den ser ut. Några sekunder senare, Hmm, vad orange den ser ut. Vad hette nyansen nu igen? Tittar på bilden, visst, en leende ung dam med mörkbrunt hår, kanske kan man ana lite röd/lila skimmer. Läser namnet. "Djup mahogany". Bajs. På den tiden då Kaffekannan fortfarande färgade håret körde hon också på någon sorts mörkbrun, men det tog henne ett tag att hitta en nyans att hålla sig till eftersom vi irrade runt i mahoganyträsket ett tag. Anledningen till att hon inte höll sig till mahogany? Det blir rött.

Såatteh...mina rötter kommer bli röda. Inte jätteröda, men mycket mer så än resten av håret. Inte bara för att färgen inte räckte till hela håret.

För övrigt har brevis tryckt in mina kursböcker i brevlådan. Vilket låter bra, jag slipper ta mig till ICA väst och allt sånt, men som det är nu får jag inte upp luckan. Hurra!


Kommentarer:
Postat av: Flodhäst

Glöm nu inte att publicera bilder på den polkagris-/regnbågskatastrof som kommer att bli resultatet av ditt experiment. Vi andra vill också ha något att skratta åt.

2007-03-09 @ 17:33:10
Postat av: Fanny

Hej, kolla in denna nya modeblogg, lämna en kommentar innan du går! /Fanny& Fredrika Ps. din blogg är super fin

Postat av: Karin


Äh, så dramatiskt är det inte. Inte på ett tag i alla fall, det kommer fram mer rött allt eftersom man tvättar håret. HA!

2007-03-12 @ 20:47:45
Postat av: Marcusrebekka

Hi there and nice greetings from Germany. I saw this really good site and thought to sign the guestbook. So keep up the good work - I already added the site to my personal favorites.

2010-02-15 @ 12:27:19
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback