Utmanad?! (wtf, mate)


Jag har tydligen blivit utmanad av Flodhästen, a.k.a. Duribald.


REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Mina underligheter/sanningar ni inte visste om mig:

1. Jag kollar upp folk, ofta folk som bara perifiert tränger in i mitt liv. Det kan gälla lärare, kursare, folk som stöter på (som i flörtar med) mina vänner, folk som jobbar med min pojkvän, folk som kommer ut och hämtar nycklar på mitt sommarjobb. Sådana människor. Läser du det här har du säkert blivit kollad på ett eller annat sätt, birthday.se, hitta.se, eller bara googlad helt enkelt (text OCH bilder). Kanske också som del av ett par, som "-ditt namn- och -din partners-". Storebrorssamhället Sverige är fantastiskt. Och internet. I'm a freak. I know. Det värsta är att jag aldrig kan hålla tyst om det heller.

2. Ofta slänger jag mig med uttrycket "det var det värsta jag har varit med om", och det är väldigt ofta inte sant. Det värsta jag har varit med om är när vi åkte på familjesemester till Egypten och gick genom bazaaren fram till templet i Karnak. Hela resan var rätt jobbig, dels för att jag inte gillar värme (jag vet, bra idé att åka till Egypten.) och dels för att jag inte gillade hur the locals tittade på en och pratade med en. Men på vägen som ledde fram till Karnak kände jag för första gången riktigt intensivt hur jag blev förnedrad och trampad på enbart på grund av mitt kön. Jag var femton år, smått självmedveten feminist, och hamnade ifrån min familj. Det var fruktansvärt jobbigt, för jag är fortfarande väldigt dålig på att säga "nej". Då var det ännu värre, jag kunde varken säga "nej, jag vill inte köpa en sjal" eller "nej, det är inte okej att du tar på mitt bröst eller pussar mig på kinden".

3. Ostbågar är min svagaste punkt. Lämna mig ensam i ett rum med en påse ostbågar (eller cheez balls!) i tio minuter och du kommer att finna A) ingen ostbågspåse och B) en Karin med väldigt gula fingrar. Och säkert en massa smulor i håret och på hakan.

4. Jag är gubbsjuk. Det vill säga, jag faller väldigt lätt för gamla mäns charm. Tanters också, men mest män. Några exempel: Göran Dahl (übergubben. Min engelsklärare i gymnasiet och alldeles, alldeles underbar. Han var väldigt bra för mig, mindre bra för andra (som lärare betraktat), och han gick lite på sparlåga kändes det som. Jag fick ett gammalt exemplar av Pride and Prejudice av honom, som han hade plockat upp i Dover av alla ställen. (om han inte har flyttat sen gymnasiet vet jag var han bor och när han fyller år (se nr 1.)), Bergman (filosof), Musik- Leif (berättare av ruskiga (sanna) historier och spelare av tysk bingo), Schröder (spansklärare i Gärdet. Honom hade jag inte ens, såg honom bara gå runt med plastkassar i korridorerna och fick höra historier), Christer Hedin (religionshistoriker med enorm näsa och fantastiskt vetande. Ansåg att jag och Proppen är "typiskt ordentliga människor".), Richard Glover (brittisk sprätt) och Snusk-Uffe (litteraturvetare med fokus på erotiska skildringar i medeltida litteratur. Ses alltid med sin magväska, imponerande skägg, plåster på huvudet och säger ålderdomliga saker som "en gång under 1600-talet blev det aldrig sommar"). När Mike skulle försöka försäkra mig om att det inte var någon fara att ringa bankmannen som varit så otrevlig när vi var där första gången, att han var mycket trevligare nästa gång han hade pratat med honom körde han faktiskt med argumentet "but you like old people!"

5. Jag stör mig något så fruktansvärt på barn med talfel. Inte så mycket i verkliga livet då jag träffar rätt få barn överhuvudtaget och för att jag själv hade lite svårt att rulla r:en i början av min karriär som talare, men på film och tv. Typ snorungen i Jerry Maguire (jag tror att samma illbatting är med i Stuart Little) och den ena av tvillingarna i 7th Heaven. GAH! Det är I-N-T-E sött! "I wuve yoo." Just shut the fuck up.

6. Jag var med i Rädda Barnens tidnings ungdomsnummer (all text var skriven av människor mellan 13 och 18, man var tvungen att skicka in ett personligt brev för att bli uttagen, och jag tror att jag skarvade lite mitt samhällsengagemang i mitt) när jag var 14. Jag har fortfarande inte läst min artikel för jag skämdes över att den var så dålig när jag lämnade in den (jepp, typ skriven natten innan dead-line). Jag vet inte om den var dålig, jag tror att jag mest hade ångest över alla andras ambitiösa hållning.


Jag utmanar:

Anders
Agnieszka
Proppen
Skrufsan
Evil Fisk

Kommentarer:
Postat av: Sofia

kedjebloggar??? kände på mig någonstanns att jag skulel bli utmanad... jaja... ska väl ta tag i det då! och bli hatad av personerna som jag utmanar!

Postat av: Karin


Jag vet! Jag känner mig som en ond människa. Men du behöver inte vara så uttömmande, det räcker med typ "jag är Karins största beundrare" som en grej.

2007-03-19 @ 19:21:54
URL: http://bloggblogg.blogg.se
Postat av: Anonym

okej, ska göras...
och ja, vädret är helskumt.

2007-03-19 @ 21:18:11
Postat av: Agnieszka

WTF???!

Jag är en öppen bok.

Eh... Jag ska ta tag i det. Snart. Eller så.

/Agnieszka

2007-03-19 @ 22:50:14
Postat av: Flodhäst

Ge hit ostbågarna, de är mina!!!!

Lever Richard Glover än? Har han fortfarande skägg?

2007-03-19 @ 23:13:55
Postat av: Karin


Hur skulle han kunna raka sig? Han ska tydligen pensioneras i år.

2007-03-20 @ 13:34:14
URL: http://bloggblogg.blogg.se
Postat av: Evil Fisk

Ja du, det blir jävligt lätt då jag inte ens har någon fånig blogg, pucko (Nä, Lunar räknas såklart INTE)! Men om det känns väldigt viktigt för dig så kan du ju få äran att hitta på mina svar själv...

2007-03-21 @ 20:25:53
Postat av: Karin


Fett med coolt! Här följer Evil Fisks "hemligheter":
1. Jag har varit ett assface sen födseln. Jag har länge och förgäves försökt dölja det, men jag antar att det här är ett bra forum att äntligen släppa bomben på.
2. Jag är ingen fisk egentligen, det har bara varit del av den stora cover-up-I'm-an-assface-kampanjen.
3. Inte är jag särskilt elak, heller.
4. Jag önskar innerligt att jag hade en blogg att förolämpa folk på och ventilera mina innersta känslor. Jag ber till Gud varje dag om saken, men hon hävdar alltid att hon är upptagen. Tydligen har telenor fått tag i hennes nummer på något vis.
5. Jag är skåning och stolt.
6. Jag börjar ångra beslutet att sticka in en massa nålar i ansiktet. Så här i efterhand var det kanske inte mitt bästa ställningstagande, men jag var ung och dum och tyckte att det verkade häftigt. Dessutom gjorde alla mina kompisar det, och jag ville inte känna mig utanför. De har börjat bli infekterade och skit. Nålarna alltså, inte kompisarna.

2007-03-21 @ 23:45:06
URL: http://bloggblogg.blogg.se
Postat av: Anonym

Shit! Det här var ju läskigt! Ja, nu vet jag att din punkt 1 verkligen stämmer iaf...

2007-03-22 @ 16:22:32
Postat av: Karin


Have I ever lied to you before? ^

2007-03-23 @ 20:04:45
URL: http://bloggblogg.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback