Vad är det här?


Jag sitter och flyttar runt saker i min uppsats (opponering den 31!!!), och jag tror att den blir vettigare. Vettig, kanske till och med. Tyvärr ser det ut som om jag måste stryka två paragrafer, men då slipper jag göra dem läsliga och så får jag plats för en annan, intressant diskussion. Bland annat blir det "not a tree"-grejen som får ryka. Men den verkar nog rätt svårförståelig trots allt, det här med "if a tree was not a tree, he wondered what it really was". Exempelmening från den diskussionen: "The difficulty for the graphic novelist lies then in the impossibility of drawing "not a tree" as there is no direct antonym to a tree: an image of something else that is not a tree would be that thing instead, and not "not a tree". Känns som att det går att göra saker och ting enklare både för sig själv och sin opponent. Josefine.

Anyway, det här var bara en pausfågel. Snart kommer Maltaresumen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback