...You Have to Set Yourself on Fire


En dålig dag.

Imorgon ska jag munta, skriva och förhoppningsvis rensa ut frysen och skafferiet i Ekeby. Men egentligen vill jag bara stanna hemma och läsa och kanske spela lite Zelda.

Jag borde hålla mig ifrån alla dessa berättelser och historier om folk som gör ont, går sönder och dör, men det går inte. I vardagsrummet håller en son precis på att dö ifrån sin ensamstående far och i sovrummet insjunkar en kinesisk kvinna i alzheimers. Någonstans i korridoren ligger Egil och trycker, han som saknar sin Bödvar. Inte för att kasta den första stenen, men jag tror att det kan ha varit Kaptenen som satte igång allt. Nu suger jag upp allt som en svamp. Dessutom drömde jag om farfar igen härom natten, han hade börjat odla en mustasch och bjöd på mango.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback