Once upon a Looking-for-Donna-Time

Så när jag lyssnar på Rilo Kiley-skivan känner jag igen den första låten inom fyra toner. Inte 'har jag hört den här tidigare någonstans?' utan 'var har jag hört den här låter upprepade gånger tidigare?'. Så jag går igenom blandskivorna jag har fått, de fåtal följa-med-musiktidnings-skivorna jag har, försöker leta efter en bild i hjärnan att pussla ihop ljudet med. Efter en eftermiddags frustration bestämmer jag mig för 'skit samma', sätter mig ned för att inte plugga, och det slår mig med full kraft i hjärnbarken. Annas bil. Inte den vid det här laget smått legendariska blandskivan, utan i Annas bil: du hann före, din jävel! Silver goddamn Lining.

Jag försöker intala och trösta mig med att det är en av de sämre låtarna på skivan.

Annars tycker jag mer och mer om 'ego-fluffare' för 'ego-stroker', i synnerhet då det bara verkar vara jag och Agnieszka som associerar 'fel'. De är så oskyldiga, Peter Brandt och flickorna.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback