You'd better run, Egg!

Jag sitter med hjärtat i halsgropen och kommer göra så i 4500 ord till. Jag har satt upp egna special-special nano-regler, som gör denna natt mellan onsdagen den 28 och torsdagen den 29 till den sista november. Om jag inte skriver klart min jävla helvetesroman inatt som kommer det aldrig att hända. Både bra och dåligt råkade jag nämna det för alla på skrivträffen, så slutspurten för de tävlande har nu börjat tusentals ord för tidigt. Jag kommer vara ett vrak imorgon, förhoppningsvis en vinnare också (som i 'jag skrev alla mina ord, Hurrah!'-vinnare, inte nödvändigtvis 'Ha!-jag krossade all som var dumma nog att utmana mig'-vinnare). Det var bra att lägga ut alla mina kort på bordet, för nu har jag inte bara natten att kämpa mot, utan även en galen ärkefiende som dessutom ligger knappt 2000 ord före. Det var dåligt för nu kommer jag inte kunna lura mig själv med att jag kan gå upp tidigare imorgon och skriva färdigt innan skolan (skulle ALDRIG hända), plus att det verkligen är hetsskrivning på hög nivå. Det innebär skitord och halsbränna imorgon.

Snart är mitt mutgodis slut också.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback