The Window Opens

Ibland vet jag inte hur jag ska reagera på min hjärna. Inte att någon snurrande animation hävdar att min hjärna är 'känslig' (in the bad sense), utan snarare vad den gör när jag lämnar den ifred i några sekunder. De senaste dagarna har den, när jag inte använt den aktivt på en stund, börjat sjunga 'monkey on fire - monkey on fire feeling hot, hot, hot'.

What. The. Fuck.

För inte så länge sedan tyckte den istället att en nytolkning av Arcade Fire's Rebellion var bättre pausunderhållning än brinnande primater, så den ändrade orginaltextens "people try and hide the light underneath the covers (...) scare your son, scare your daughter" till "people try to hide the knife underneath the covers (...) kill your son, kill your daughter".

Som om drömmarna inte vore nog försöker alltså min hjärna att driva mig till bokstavligt vansinne och/eller överlagt mord genom melodiösa, subliminala meddelanden.

This means war, butt-brain! Kanske att vi får se kapitel två av 'Kroppen och jag - the lovehaters', från kroppens perspektiv den här gången.

Kommentarer:
Postat av: Flodhästen

Min hjärna vägrar sova. Det låtsas vara trött, när den dessutom borde vara trött, men lägger jag mig ner så händer ingenting. Ner med hjärnorna! Vive la revolution!

2007-10-18 @ 14:41:53
Postat av: Samnatalia

Very well done. I enjoyed the site.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback