Also Another Term For LEVEL (Sense 3)

Idag har jag lärt mig saker. En sak. URs crazy guy Keith, som vanligtvis sitter och ser tvär och sur ut och intervjuar svenska och utländska människor på engelska i sitt program Living Room, har tydligt smoochat en eller annan högpostare och har nu även ett litet tävlingsprogram som han kallar Big Words. Där sitter han också och ser sur ut mest, fast han får även tillfälle att häckla svenskarna som inte kan sina engelska ord. Henry Bronett är en av de stående progrmaledarna, bara en sån sak. Ett tävlingsmoment var att Johan Glans skulle plocka upp verktyg ur en verktygslåda och säga vad de kallas. Och då lär vi oss att ett vattenpass inte heter 'water...pass?' utan spirit level. Sju timmar senare påpekar Mike att vi skulle ha behövt ett, och jag får glänsa med mina fantastiska byggarskills när han frågar om jag vet vad termen betyder. Dessutom fick den goda brodern Per ett i födelsedagspresent i helgen. Men inte av oss.

Det fick mig hursomhelst att tänka på att ingen pratar om blåvalen längre. När jag var yngre kunde man inte vända sig om utan att gå in i en, men vem saknar dem nu? Var är världens alla blåvalar och hur kommer det sig att ingen bryr sig om att diskutera dem?

Kommentarer:
Postat av: Thorstella

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback