Noriko Heart Kaptenen


Exalted och kampanjspecifikt. Ni som inte bryr er kan klicka
här istället, eller varför inte här för något sött.

Det känns svårare och svårare. Noriko stället till problem; för mig, för Kaptenen, men mest för sig själv. Emotionell press leder kanske aldrig till önskat resultat, men han behöver bekräftelse, och personen han behöver den från är all less talk more rokk (not like that! Ärligt talat, nu får ni faktiskt ta och skärpa er.). Jag är rädd att Kaptenen kommer försvinna om han inte lättar på trycket (Jesus! Grow up, you guys.), att hon likt en inoljad bebis (hey!) kommer flyga iväg som en campagnekork då han kramar henne så hårt (sluta, jag menar bildligt!). Jag önskar att han inte skulle pusha henne så mycket. men samtidigt tror jag inte att han kan låta bli; han vill ju bara inte vara ensam längre, eller snarare inte återvända till ensamheten igen. Och han är så rädd för att hon ska hinna dö innan han hinner övertyga henne. Han har lite kass framtidstro, och självkänsla, tror jag (dudes!). Och den senaste minnesbilden får honom nog att än ivrigare insistera på armbandet. He's one scared puppy. (The Urban Dictionary: 10. puppy - a man under the age of 25, beacuse they are still trainable.)

Det vore katastrofalt för Noriko, men kanske hälsosamt för gruppen, om hon nekade. (Det där är inte ett godkännande, Dennis!)

Kommentarer:
Postat av: Sanna

Åh, herregud. Nu kommer jag aldrig igen att kunna tänka på Kaptenen utan att se framför mig hur hon flyger iväg som en inoljad bebis. Efter en sån minnesglimt som Noriko hade skulle nog vem som helst bli lite klängig.

2007-09-26 @ 22:31:23
Postat av: Sanna

Den tredje meningen hänger inte på något sätt ihop med de två föregående!

2007-09-26 @ 22:32:06
Postat av: Karin

Himmel kanske kan sänka sig till att hålla handen när vi går ned i dödsriket?
Och som om din bild av Kaptenen inte var besudlad redan innan inoljandet...

2007-09-27 @ 09:04:17
Postat av: Farbror

Jäkla sätt att inte spara min kommentar från i natt, alltså: Varför vore det bra för gruppen om er godmodige spelledare torterar kaptenen till döds?
/D

2007-09-27 @ 14:44:01
Postat av: Karin

Det vore det inte. Shut up! Men teoretiskt sett kan man väl säga att Norikos prioriteringar ligger rätt skevt mot de andras.

2007-09-27 @ 16:20:49
Postat av: Agnieszka

Här kommer vad Dennis faktiskt skrev (i LJ-feeden):
Precis när man tror att den här bloggen nått taket för humorns möjligheter kommer det rollspelrelaterade snusket. Tack!
Men vad jag verkligen undrar är varför det vore hälsosamt för gruppen om Noriko inte får ta hand om kaptenen? Är det det uppenbara?
/D
Tänk er min förvåning när jag ser att _jag_ har kommenterat på ett inlägg jag inte läst ännu..

2007-09-27 @ 17:11:50
Postat av: Agnieszka

Eller så är det Himmels prioriteringar som ligger mer... formellt än Norikos, och även Kiyos.
Erkänn, du ansträngde dig för att hitta så "tolkningsbara" uttryck som möjligt. Jag skrattade iaf gott. =)

2007-09-27 @ 17:14:24
Postat av: Sanna

Är det bara jag som blir nervös över hur snabbt vår godmodige spelledare gick från "neka till att ta emot armbandet" till "tortera till döds"?

2007-09-28 @ 10:29:53
Postat av: Anonym

Faktiskt. Kanske borde ha både a, b, c och d planer om hur man kan hålla honom vid gott humör på söndag.
Och A: det var inte mycket ansträngning som krävdes. Och betänk att detta skrevs innan PH satt och pratade om masturbation och göra sin egen grej i klassrummet. Jag trodde inte att jag skulle kunna ta mig levande till rasten. Dessutom gav C mig några ordentliga blickar när jag sa 'obefläckade..FAN! Obetvingade!!' någon timme senare.

2007-09-28 @ 17:18:19
Postat av: Fabprague

Interesting.

Postat av: Amandusvilma

Hello! Very interesting and professional site.

2008-08-20 @ 14:53:58
URL: http://amandusvilma.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback