Lämpliga hälsningar, tack.

Vissa saker irriterar mig mer än vad som egentligen är rimligt. Ibland händer det att jag får mejl från scoutkåren, oftast sådana som vill att jag ska komma och hugga ner träd på Lovön, eller allmänna inbjudningar till tillställningar jag inte gick på ens när jag var aktiv medlem. Jag tror att de har blivit färre med åren, eller så märker jag bara inte av dem lika mycket då jag har satt i system att radera allt Harald skickar mig utan att öppna det. Men nu händer det istället att jag får mejl om att saker har blivit inställda utan att ha fått den ursprungliga inbjudan först - vilket är störigt på en helt egen nivå (inte att jag inte blir inbjuden, utan att jag får inställningarna). Idag fick jag hursomhelst ett från allas vår kära hönsmamma med rubriken "inställt kretskort", och vem kan stå emot chansen att få reda på vad hon menar med det? Inte jag. Kretskort är tydligen vad de kallar ledarsamlingarna för nuförtiden, och de hade inte fått in tillräckligt många anmälningar. Och här ligger ärtan under madrasserna: mejlet avslutades med "scoutkramar, hönsmamman". Hon gör alltid så! Hon och Lennart snickrar alltid ihop egna avslutningsfraser med scout- som förled. Jag blir helt tokig! Hur skiljer sig en scoutkram från en vanlig? Jag kan förstå att de är nöjda med sig själva när det gäller "scouthälsningar", men det irriterar mig ändå bortom vett och sans.

Kommentarer:
Postat av: Skrufsilufs

tyvärr, det är som med all annan spam. när tillräckligt många fått tag i ens adress så måste man byta, helt enkelt!
och förresten, vadå "hon gör alltid så" - sen när bryr du dig så mycket om mXX att du ens bryr dig om att öppna mailen, läsa innehållet och komma ihåg det nog att känna igen saker? jag tycker mig höra en viss saknad... ;)

2008-04-04 @ 19:00:44
Postat av: jag igen

förresten, tänkte bara säga att det inte är lika illa i alla kårer. jo, alla verkar spamma lika mycket, men inte om lika onödiga grejer. och i Valla har de faktiskt OLIKA MAILLISTOR FÖR OLIKA SAKER... värsta grejen...

2008-04-04 @ 19:01:54
Postat av: Karin

Äsch, det är var något jag störde mig på redan 2001. Det har bara legat och grott under åren, utan min vetskap, för att nu blossa ut totalt när jag för ovanlighetens skull öppnade det här mejlet.

Och varför får jag alltid intrycket av att Vik är värre än andra kårer? Från så många olika håll, jämt.

2008-04-05 @ 00:24:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback