I kissed a girl and I shut the fuck up about it already

GAH! Vad är det med låtar som vägrar lämna en ifred? Eller, mer specifikt: vad är det med låtar som bara behöver en lyssning för att för alltid etsa sig fast i långtidsminnet för nutida och framtida tortyr? Ibland glömmer jag varför jag inte lyssnar på radio längre. Men sen minns jag. Minns, with a vengeance.

Anywhoo...den här helgen har varit en enda lång deja vu. (Framförallt idag, på väg hem i bilen, där allting kändes redanupplevt. Det var lite läskigt faktiskt, och svårt att förklara (duh). Kanske var det de magnetiska fälten.) Det var mycket som andades scoutläger. (inte bara sov-t-shirten)

Ett scoutläger är alltså inte en dålig upplevelse. Det finns en anledning till att jag stannade i rörelsen tills jag var nittion.

Lista på saker under älvdalsresan som i min värld är förknippade med läger/övernattningar: Ryggsäckar (jag är av axelväsks/tygkasse-övertygelsen till vardags), te, skog, höstluft, kroppsvärmda rum, röda stugor, (det var någonting med köket också...men vad?) bilresor ut från och in i städer, och -hmm, jag vet inte - timslångt utövande av inomhusaktivitet?

Bridgen har bytts ut mot rollspel. Är det en upp- eller nedgradering? Och från vilket perspektiv?


Äsch. Jag babblar. Det var en jättebra helg och jag har varit oförskämt lycklig hela dagen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback