If you can blah blah blah blah which is more, you'll be a man, my son.

Jag vet inte varför, men reklamen för fotbollskvalen där Peter Stormare av någon jävla anledning reciterar Rudyard Kiplings "If" (gissningsvis "Om" på svenska) irriterar mig bortom vett och sans. Perspektiv, folk! Det är en dikt med pretentiösa livsråd tillsammans med fotboll. Det är bara en fånig sport, som man visst får tycka om, men det är inte en fråga om liv och död. Det är inte en ärofylld kamp, det är vuxna män som springer efter en boll. Och, vad som är mer, de gör det varje år. This is not the be all and end all of the world.


Kommentarer:
Postat av: Elin

Jag hatar den också! Jag hatar dikten och jag hatar Stormare och jag hatar fotboll, och ingen av dessa känslor fanns egentligen innan jag såg reklamen.

2008-08-22 @ 13:10:18
Postat av: Karin

Eller hur! Och varför är det så svårt att faktiskt höra vad han säger?

2008-08-26 @ 13:29:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback