v 28



Midlake - Milkmaid Grand Army EP

En av de bästa skivorna jag äger är Midlakes The Trials of Van Occupanther från -06. Det albumet har inte fått på långa vägar lika mycket uppskattning som det förtjänar (ibland känns det som om det bara är jag och den där redigeraren på kanal 5 som alltid scorar Filip och fucking Fredrik med den) som känner till storheten. Precis som Stars är det ingen hemlighet, eller svåråtkomligt.) så man kan lugnt säga att jag hade alldeles för höga förhoppningar på den här ep:n från -01. Och då har snacket innan också varit att de inte hittade sitt sound förrän rätt sent. Det visste jag, men blev ändå lite förvånad.

Det är inte intressant. Tänk er Radiohead med en lite mer utvecklad taktkänsla och ryggrad - fast fem år för sent. Alltså godkänt.

Betyg: 2.5

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback