My schizo sense is tingling

Gargh! Tredje dagen av huvudvärk och följdaktlig smågrinighet och våldsbenägenhet. (I'm going to get you, Elin J. I know where you live!!) Den är lite bättre idag, och den enda förklaringen är att Mike, som den barmhärtige samarit han är, tog en del av den med sig till jobbet idag. (Aww, puppydogeyelovekittensfluffrainbowsandhearts)

Börjegatan är en mystisk plats, baserat på följande tre personer: (hade jag varit EU hade jag satt punkt, inte kolon)

1. Mannen som jag gick om för någon vecka sedan som hatfullt väste "åååååååhhhh, jag orkar inte med dig längre!".
2. Mannen som bodde ute i Ekeby som alltid glatt hejade på mig med orden "Tjena älskling, ska du ha dig en kram?" (jag: "nää, det är bra, tack." han, besviket: "du kan få en ändå"). I den nya omgivningen kände jag inte igen honom utan hälsade självmant först. Han såg ju så välbekant ut.
3. Han som stod naken i ett fönster och tittade på mig med sina gigantiska, knallröda kikare. På bottenvåningen. Av det som är ett dagis. Och jag såg honom bara från naveln, så det är möjligt att han bara var skjortlös. Och han var kanske sex. (Note to self: om historien ska vara intressant bör du sluta berätta den efter kikaren.)

Hur många språkliga fel finner ni i denna text? Om ni svarar fler än fyra så kommer jag att ta vägen förbi er efter att jag är färdig med Elin. Jag och min hammare.

Kommentarer:
Postat av: Flodisen

Hmmm...

1. Det heter "följaktlig" inte "följdaktlig".
2. Satsen där du använder ordet är f.ö. inte fullständig och bör därför normalt sett inte följas av punkt utan av utropstecken.
3. "Elin J." är en inskjutning och bör följas av komma.
4. Uttalandena inom citationstecken ovan bör börja med stor bokstav.
5. "puppydogeyelovekittensfluffrainbowsandhearts" bör följas av utropstecken, eller annat relevant skiljetecken.
6. "Sina" kikare antyder att han hade fler än en.
7. Under punkt tre använder du upprepade gånger punkt, när du bör använda komma, semikolon eller tankstreck.
8. "Jag och min hammare" bör följas av utropstecken, inte punkt.

F.ö. ser jag fram emot att få pussas med dig och din hammare!

2008-02-15 @ 16:03:08
Postat av: Elin J

*nervöst fnitter*

2008-02-15 @ 16:14:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback