v 6

image60

Gossip - Movement

Bestämda artiklar är ett härke. När Hellacopters vann något pris för X antal år sedan ristade de själva in "The" på statyetten som bara sa "Hellacopters", för de tyckte att vanligtvis är det skit samma, men inte på något så här stort. Och om man vill försöka göra rätt så gör grupperna det inte enklare för en när de varierar. Jag vill ha "The Gossip", men nu blev det inte så. Skit samma.

Egentligen vill jag inte säga något om skivan heller, för så fort jag öppnar munnen så kommer det bara ut negativa saker. Och jag vill gilla den här skivan, och jag gör det, men kanske inte så mycket som jag hade hoppats. Egentligen tror jag att jag borde lyssna på den några varv till, för nu är det ruskigt nära att bli som det aldrig skulle bli igen i och med det här nyårslöftet - jag måste lyssna på skivorna jag köper tills jag verkligen vet säkert om jag tycker att de är bra, eller dåliga, eller okej. Movement har för mycket röstdarr, för mycket samma gitarrsvängar, för få låtar som skiljer sig från varandra. Men jag gillar den, det gör jag. Och Beth Ditto - vem kan stå emot henne?

Betyg: 3


Kommentarer:
Postat av: Arntmathea

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback